fbpx

3P pomohou překonat covid “7 rad na dlouhý covid” 3/7

Během dlouhého covidu můžete trpět nepříjemnými symptomy po dobu několika měsíců. Při těžkém průběhu nemoci se můžete dostat až na lůžko v nemocnici. Po takovém nepříjemném zážitku, kdy Vám šlo o život, se velmi ráda vrátíte domů.

Člověk doufá v rychlý návrat do normálu a nepočítá s tím, že by jeho tělo mohlo bojovat další týdny až měsíce s únavou, dušností a změnami nálad. I když je covid stále novou nemocí, již bylo zjištěno, že jeho průběh je nevyzpytatelný. Je tak až skoro loterií, jak s Vaším tělem zatočí. Dlouhý kovid může zasáhnout i nerizikové jedince, u kterých je právě kovid jediným zdravotním problém.

Překonat covid a jeho následky v podobě dlouhého covidu pomohou zásady 3 P
Překonat covid a jeho následky v podobě dlouhého covidu pomohou zásady 3 P

Po prodělání kovidu Vám může způsobit starosti i vykonávání běžných denních činností. Je to po souboji s vážnou nemocný zcela normální. Ale i s takovými symptomy můžete bojovat. Co poradíme, jak překonat covid? Jak získat zpět svou tělesnou zdatnost?

Překonat covid a jeho následky v podobě dlouhého covidu pomohou zásady 3P.

Spánek, pití, strava

Kromě 3P, bychom měly dodržovat i dostatek spánku, pitného režimu a zdravého jídla. Toto trio společně s pohybem zajistí, že se budeme cítit lépe za jakékoliv situace. Jelikož mezi symptomy patří taky nedostatek energie a únava, je potřeba zaměřit se na náš spánkový režim, který by měl být především pravidelný.

Uléhat každý večer kolem stejné hodiny a dodržovat 7-8 hodin spánku je naprosto dostačující. Při velké únavě si Vaše tělo bude samozřejmě říkat o více odpočinku, snažte se tedy energií šetřit.

Dobře by mohly zafungovat i krátké odpolední šlofíky. Měla byste spát cca 20 minut, Vaše tělo se tím osvěží a Vy budete schopna překonat covid a vykonávat povinnosti.

Plynulost jako první Pé pomůže překonat covid

V tomto případě první P představuje slovo plynulost. Spočívá v tom, že nemůžete na své tělo spěchat. Jak už jsme si řekli, pro Vaše tělo může být problémem i běžná denní činnost jako je sprcha, či mytí nádobí. Neplatí to pouze pro cvičení, ale i s ostatními činnostmi byste měla začínat pomalu.

Základem úspěchu je, si rozdělit aktivity po malých částech. Dávejte si pauzy, klidně i půlhodinové. Dělejte věci zkrátka plynule, určitě nenechávejte vše na jeden den, abyste svému zdravotnímu stavu ještě nepřihoršila.

Výzva 21!

Přidejte se k nám! Získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech.

Tipy a rady pro lepší život. Udržte si motivaci pro zdravý životní styl!

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

Druhé Pé = plán

Za druhým Pé se skrývá slovo plán. Jak pomůže překonat covid? Plánování známe z pracovního života, ale také z cvičení. Správné načasování je základem úspěchu. Pokud si plánujete své dny i normálně, nebude to pro Vás velká změna. Jen mezi aktivitami dělejte větší pauzy a neplánujte si to, co nezvládnete.

Plánování aktivit a načasování pomůže překonat covid.
Plánování aktivit a načasování pomůže překonat covid.

Pokud víte, že více zvládnete během dopoledne a odpoledne máte ráda svůj klid, naplánujte si to právě tak. Zařaďte náročnější úkoly na dopoledne a v druhé polovině dne si dopřejte odpočinek a relax. Přece jen jste po vážné nemoci a odpočinek potřebujete. Kromě načasování, zvolte také správný způsob provedení úkonů.

Při plánování uplatníte kaizen metodu na cvičení i stravování.

Víte, co je kaizen?

Potřebujete vyžehlit? Zkuste si k žehlení přinést židli a místo stání se pohodlně usaďte. Potřebujete dojít na nákup? Zkuste poprosit někoho blízkého, či si objednejte službu na dovoz nákupů přímo k Vám domů. Zkrátka snažte se šetřit energii, kde to jen lze.

Překonat covid pomocí stanovení priorit = třetí Pé

Poslední Pé označuje slovo priority. S ušetřením energie Vám totiž může pomoci i to, když se zamyslíte, co dnes doopravdy musíte udělat. Nemůže Vám případně někdo pomoci překonat covid? Pokud již víte, jaké činnosti Vás vyčerpávají, snažte se jim vyhnout, či si je přesunout, na dny, kdy Vám bude lépe.

Překonat covid můžete pomocí stanovení priorit činností a aktivit.
Překonat covid můžete pomocí stanovení priorit činností a aktivit.

Prioritou může být Vaše zaměstnání. V téhle době musí být zaměstnavatelé připraveni doopravdy na všechno. Neriskujte Vaše zdraví a společně s lékařem zjistěte Vaše fyzické možnosti. Pokud zajdete s prosbou k Vašemu zaměstnavateli, určitě Vám vyhoví a vzájemně se shodnete na vyhovující variantě, jak překonat covid.

Sociální kontakty i virtuálně

Kromě dodržování tří Pé se snažte být v kontaktu s lidmi ve všech formách, které jsou povolené. Lidský kontakt Vám přinese dobrou náladu a s tím i úlevu Vašemu zdravotnímu stavu. Nikdy v tom nejste sama a je mnohem více žen, které si tím nyní prochází, tak se nebojte požádat o podporu a pomoc.

Jak překonat covid už víte, teď můžete změnit svůj život a užít si jej.

Předchozí díly seriálu COVID:

Co nového na kruhovy.cz si můžete přečíst?

close

🤞 Výzva 21 dní do emailu!

Přidejte se k nám a získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech s tipy a radami pro lepší život. Nespamujeme: kdykoli se můžete odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů pro detaily.

close

Výzva 21 zDARma!

Přidejte se k mnoha dalším čtenářkám! Každý den dostanete na váš nejlepší email souhrn informací pro lepší motivaci.

A čekají na vás i dárky a překvapení! Zajímavé čtení pro každou aktivní ženu plné novinek.

Získáte 21 emailů zDARma ve 21 dnech!

Udržíte si motivaci pro zdravý životní styl. Pravidelný souhrn těch nejlepších novinek, které nejspíš neznáte.

Tipy a rady pro lepší život nejen pro ženy!

Zadejte email, na který chodíte nejčastěji. A zkontrolujte si hned zítra schránku, kdyby náhodou spadly motivační emaily do spamu.

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

Shopping Cart
Scroll to Top