fbpx

Proč vznikají a jak jejich vzniku předcházet 

Křečové žíly, cizím slovem: varixy

Možná jsou varixy i váš problém. Nohy jsou těžké, oteklé a ukazují se vám na nohou průsvitné a metličkové žilky. To vše jsou první známky pro vznik křečových žil. Tento problém trápí skoro každou druhou ženu. Jaké možnosti existují k odstranění varixu? Jaká je prevence, aby vůbec křečové žíly vznikaly?

Vyzkoušejte nejprve babské rady na křečové žíly, než se vydáte k cévnímu chirurgovi. 

Nejdůležitější je především pohyb, proto neváhejte navštívit naše fitness, kde pohyb je naše priorita 🙂 K dispozici máte na svém prvním zkušebním tréninku samozřejmě trenérku. V AURA nezvedáte těžké váhy, a některé stroje v kruhovém tréninku můžete samozřejmě vynechat. Poraďte se s trenérkou při vyplňování dotazníku a nezapomeňte uvést, že vás problém křečových žil trápí.

Bylinky a zdravá strava pro varixy

Naše babičky měly osvědčené bylinné nápoje. Čaje, které popíjely každý den. Není dokázáno, že čaje jako takové zabíraly. Každopádně pozitivní dopad na žilní systém měl určitě dostatečný pitný režim.

Vitaminy jsou další důležitou sloužkou! V případě, že nechcete mít křečové žíly, doporučuje se zejména vitamin C a vitamin E. Konzumujte co nejvíce ovoce a zeleniny! Standard zdravého talíře je polovina porce zeleniny. Zelenina navíc obsahuje hodně vlákniny, což žilám opět velmi prospívá.

Rutin prokazatelně proti varixům

Naopak prokázaný účinek na žíly má rutin. Rutin naleznete například v pohance a v lněném oleji nebo dýňovém oleji. Navíc tyto oleje obsahují důležitou a potřebnou složku: omega 3 a omega 9 nenasycené mastné kyseliny. 

Zdravé nohy bez křečových žil

Pravidelný aerobní pohyb je tou nejlepší prevencí. V případě, že už křečové žíly máte, vyhněte se sportu se zátěží a zvedání těžkých závaží. Naopak volte třeba jízdu na kole, chůzi a třeba plavejte 🙂

Pokud máte více tuku v těle, můžete používat doma i ve fitku eliptikal nebo rotoped. Pro problematické partie existuje řešení ve fitku, například vyzkoušejte BetterBelly, specialistu na bříško.

Krásné nohy bez křečových žil
Krásné nohy bez křečových žil

Kompresní punčocháče na křečové žíly

Další možností jsou stahovací punčocháče. Není to sice žádná paráda na pohled, ale výrazně to také pomůže. Pokud je vaše onemocnění na začátku, většinou stačí kompresní punčocháče. Punčocháře urychlují průtok krve v žilách a zmenšují otoky.

Prevence návyků a změna teploty na křečové žíly

Nejen na celulitidu pomáhá střídání teplé a studené sprchy, vaše nohy toto ocení také, nezapomeňte však končit studenou, zlepší se vám krevní oběh i krevní tlak.

Nedávejte nohu přes nohu! Zní vtipně a jistě to děláte velmi často, ale zamezujete tak proudění krve z dolních končetin.

Velmi často naše práce obnáší dlouhé sezení. To doslova podporuje tvorbu křečových žil. Dělejte si přestávky, položte si nohy do výšky, ať si odpočinou. Cirkulaci krve rozproudíte také cvičením, např. krouživými pohyby chodidlem.

Velmi často naše práce obnáší dlouhé sezení, to doslova podporuje tvorbu křečových žil
Velmi často naše práce obnáší dlouhé sezení. Sezení doslova podporuje tvorbu křečových žil

Nezapomeňte samozřejmě na pestrou stravu a vitaminy. Cibule má velmi blahodárný vliv na křečové žíly. A také česnek, grep, rajčata i řepa.

Křečové žíly patří mezi civilizační choroby a jsou důsledkem vzpřímené chůze člověka.

Příčiny, proč křečové žíly vznikají

Příčinami křečových žil jsou dlouhé stání. Také těžká a nadměrná fyzická práce. Mezi další faktory patří věk, pohlaví, nadváha a také těhotenství. Ženy postihují křečové žíly mnohem více než muže. Často je vznik varixu dědičný.

Jak vypadá noha s křečáky 

  • vinuté modré žíly, většinou se objevují na lýtku a vnitřní straně stehen 
  • bolestivá lýtka (vzniká po delší době stání)
  • oteklé a těžké nohy 

Pokud Vás trápí tento problém je důležité samozřejmě navštívit lékaře a podstoupit potřebné vyšetření. Nechte si nastavit léčbu.

Pokud chcete příznaky křečových žil zmírnit, dáme vám pár tipů.

Jablečný ocet na křečové žíly

Jablečná ocet čistí tělo, čímž zlepšuje průtok krve a krevní oběh. Naneste ocet na postižená místa a lehce masírujte. Masáž provádějte každé ráno i večer a to po dobu několika měsíců.

Ocet můžete užívat i vnitřně, udělejte si dvakrát denně dvě decky, do vody přidejte dvě lžičky octa. Pijte takto cca měsíc a sledujte pozitivní vliv octa.

Kajenský pepř na varix

Tento pepř je považován na zázrak. Je velmi bohatým zdrojem vitaminu C, zlepšuje krevní oběh a zmírňuje otok nohou.

Pijte vodu s jednou lžičkou prášku z kajenského pepře. Tuto” likér” pijte třikrát denně po dobu 1 až 2 měsíců.

Obklad z hluchavky na bolestivé varixy 

Na bolestivé varixy pomáhají obklady. Spařte tři vrchovaté lžičky hluchavky v půl litru vody a nechte půl minuty louhovat. Do tekutiny namáčejte látku a tu přikládejte na lýtka a nohy. Čím častěji, tím lépe.

Dělejte si obklady na křečové žíly
Dělejte si obklady na křečové žíly

Také priessnitzové zábaly pomáhají na varixy. V lékárně mají volně prodejné masti. Jistě vám v lékárně poradí, co je na varixy nejvhodnější. 

Pečujte o své nohy s láskou, potřebujete je celý život
Pečujte o své nohy s láskou, potřebujete je celý život

„Tanec, to není jen úžasná práce nohou. Tanec vyžaduje eleganci, disciplínu a hodně silné svaly.“

close

Výzva 21!

Přidejte se k 27 dalším!

Získáte 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech

Tipy a rady pro lepší život! Udržíte si tak motivaci pro zdravý životní styl.

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

close

🤞 Výzva 21 dní do emailu!

Přidejte se k 27 dalším, a získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech s tipy a radami pro lepší život. Nespamujeme: kdykoli se můžete odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů pro detaily.

🤞 Výzva 21 emailů!

Přidejte se k 27 dalším! Získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech.

Tipy a rady pro lepší život.

Udržte si motivaci pro zdravý životní styl!

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

By Ivana Volná

Fitness je pro mě životní styl. Sama jsem pod vedením několika trenérů, protože učený z nebe nespadl a vždy je co zdokonalovat. Proto je fitness a cvičení moje vášeň. Jsem trenérkou v aurafit.cz a píšu pro kruhovy.cz. Absolvovala jsem dva kursy sebeobrany: Pepřový spřej a Znásilnění. Člověk nikdy neví, co ho může potkat, zvlášť když je žena :) Pomůžu ráda s motivací a budu inspirovat k dosažení vašich fitness cílů!