fbpx
platí pravidlo pít 1,5 litru denně?

Tělo se skládá z 50-60 % z vody, průměrná žena v ČR váží cca 70 kg a má tedy přes 35 litrů vody. Každý den se díky moči a potu dostává z těla ven, a to přes dva litry. A během vysokých teplot a cvičení se vyloučí ještě více. Na první pohled se tedy zdá, že člověk by měl pít cca 1,5 litru tekutin denně, aby se zachovala balance vody v těle.

Pití čisté vody nebo jiné tekutiny?

Tip: víte kolik tekutin má vaše tělo? Váhy jako například Tanita to umí změřit snadno 🙂

Nemáte příliš mnoho vody? Jak proti zavodnění organismu?
Nemáte příliš mnoho vody? Jak proti zavodnění organismu?

Nezapomeňte, že dost vody je i v potravinách!

Třeba v běžné porci těstovin (tedy 150 gramech) nachází přes 300 mililitrů H2O, takže vlastně vodu do těla dostáváte. Obdobně to platí pro zeleninu a maso. Proto nám běžná porce jídla může dát necelý půl litr vody. Tři velká jídla denně doplní skoro celou požadovanou denní zásobu H2O. Nechcete ale zároveň pít vodu pořád, a dosáhnout přílišného zavodnění těla.

Když jídlo vynecháváte z důvodu půstu nebo máte menší porce, je dobré se dopít. Pokud si jídlo přisolujete, pak automaticky pijte před jídle menší sklenici vody.

A jistě víte, že například káva a čaj tělo odvodňují, takže ke kávě vždy alespoň 2 deci tekutiny. V lepších restauracích dávají malou vodu automaticky.

Dejte na své pocity ohledně vody!

Rozhodně je dobré mít u sebe menší lahev s vodou i přes den a kdykoli při pocitu žízně se napít. Nepřehánějte to, ale vybalancujte.

Před cvičením určitě pijte!

Pokud si plánujete svůj den a víte, že půjdete cvičit, hodinu či dvě před cvičením se napijte víc. Nebo si vyberte fitko, kde mají vodu zdarma. Dodržujte pitný režim, ale vyhněte se přílišnému zavodnění. A při delším cvičení opět doplňujte tekutiny, nejlépe isotonické nápoje anebo carnitin.

Tak do sebe dostanete i doplňky stravy pro úspěšné formování těla a hlavně lepší zdraví! Hezké cvičení a zdraví pro lepší imunitu!

close

Výzva 21!

Přidejte se k 27 dalším!

Získáte 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech

Tipy a rady pro lepší život! Udržíte si tak motivaci pro zdravý životní styl.

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

close

🤞 Výzva 21 dní do emailu!

Přidejte se k 27 dalším, a získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech s tipy a radami pro lepší život. Nespamujeme: kdykoli se můžete odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů pro detaily.

🤞 Výzva 21 emailů!

Přidejte se k 27 dalším! Získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech.

Tipy a rady pro lepší život.

Udržte si motivaci pro zdravý životní styl!

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

By Barbora Makošová

Proč se Barbora Makošová věnuje ženám v Aura Fit Lady club? Protože má opravdu atmosféru klubu, ženy sem chodí rády a Aura je pro ně místem, kam patří. Navíc kombinace silového tréninku a aerobního pohybu na mezistanicích přináší své výsledky, o BetterBelly nemluvě. A to je pro mě důvod, proč to dělám. Baví mě pomáhat lidem, protože to má smysl. Dokážu na všem najít něco pozitivního a život brát s úsměvem. Jaké jsou moje zájmy? Určitě vycházky v přírodě, sport, četba a všechno, u čeho se pobavím. Teď aktuálně nejvíc můj malý syn Adam a moje Výzvy ve fitku aurafit.cz. Úplně nejradši se bavím a poznávám lidi. Co se týče cvičení, mezi mé nejoblíbenější cviky patří dřepy a sumo dřepy. Nedá se říct, že úplně nenávidím, ale moc nemusím kliky. Pánský klik nedám ani jeden a dámské mě vážně nebaví. Miluji Low Carb jídla: třeba kuřecí vývar se zeleninou, grilované kuřecí maso s celerovými hranolky, a jako sladkou tečku na závěr čokoládový krém z avokáda.

Napsat komentář