fbpx

Historie kruhového tréninku 4/7

Okénko z historie kruhového tréninku 🙂 Kruháč se zrodil v USA. Kruhový trénink je matkou silového tréninku již od počátku vzniku. V dřívější době nebyly v posilovnách  moderní stroje se zaměřením na konkrétní svalovou partii. Proto si lidé často museli vystačit s činkami a nakládací osou. Mezi jednotlivé cviky byly zařazeny kardio cviky (aerobní cvičení). Zapadá to do sebe a vzniká tak něco jako “kruhový trénink”. V tomto okamžiku se asi zrodila ona myšlenka “kruháče”. Ve velmi brzké době už vzniká klasické kruhové cvičení. 

Historie principu kruhového tréninku 

Systém tedy vychází z principu prohnat co nejvíce krve svalovými partiemi, což je zásadní rozdíl od systému překrvení (flushing) – tedy nahnat do svalů pomocí postupného zatěžování svalových partií co nejvíce krve a sval maximálně prokrvit. Maximální krevní cirkulace má své výhody v průběžném odplavování únavových látek, zatížení celého těla, zrychlené redukce tuků.

Okénko z historie… Kruhový trénink se nám zrodil v USA

Výhody kruhového tréninku 

  • zapojení více svalových skupin
  • zapojení kardio cviků (spalujeme tuky)
  • pestrost a variabilita cviků 
  • možnost cvičit ve více lidech (toto cvičení zaručuje zábavu a hlavně motivaci navzájem)
  • za velmi krátký čas spálíte mnoho kalorii 
  • vhodné i pro začátečníky 
  • kruhový trénink lze nastavit kondičním a fyzickým možnostem klientky 

Jaký je smysl kruhového tréninku 

Smyslem kruhového tréninku je formovat fyzickou zdatnost a výdrž tak, aby jste postupem času zvládala odcvičit i složitější cviky. Kruháč by měl především klientku bavit. Proto je důležité ho sestavit tak, aby vyhovoval vašim představám. Na paměti musíme mít strukturu cvičení, neměla byste cvičit dva stejné cviky po sobě jdoucí na stejnou svalovou skupinu. 

Bohatá historie kruhového tréninku 

Historie kruhového tréninku je velmi bohatá. Sice trénink neměl dnešní podobu, ale základ byl stejný. Kořeny této metody tréninku jsou ale ve Spojených státech amerických, kde začal v 60. letech a je spjatý s osobou f Boba Gajdy. Nazýval se P. H. A. systém. Jeho hlavním bodem bylo prohnání co největšího podíl množství krve svalstvem.

Na toto je odpoved celkem jednoduchá. Vhodný je téměř pro každého. Pokud chcete něco dělat a nechcete vyloženě zvedat činky volte kruhový trénink. Kruháč se hodí opravdu pro každého v každém věku. Tím, že není nutné použití cvičebních pomůcek. Což je tedy vhodné i pro klientky staršího věku. 

Příklad kruhového tréninku založený Bobem Gajdou 

Variant je nespočet. Variabilitě a fantazii se meze nekladou. Toto je základní forma kruhového tréninku. Kruháč je složený tedy ze základních cviků, které použil již před mnoha lety Bob Gajda. 

Kdo je Bob Gajda 

Bob Gajda se narodil 13. září 1940 v Chicagu. Jeho rodina pocházela z Polska. Otec Boba byl profesionálním boxerem ve střední váze. Proto byl velkou inspirací pro svého syna. Gajda byl velice nadaný sportovně a vynikal tak i třeba košíkové, baseballu i v americkém fotbalu. V roce 1996 se stal Mr. USA a Mr. America, přisvojil titul FIHC Mr. World/Universe ve východní Evropě a dovršil tím trojici vítězství.

Kruhový trénink Boba Gajdy 

  • – bench press 
  • dřepy 
  • – shyby 
  • – kliky 
  • – přitahování činky směrem k bradě 
  • – zdvihy vsedě na biceps 

Kruhový trénink z dnešní doby 

Varianta B středně pokročilý

Tento kruháč je silově už náročný, proto je doporučený pro klientky s větší fyzickou zdatností. Zde je velmi důležité znát správnou techniku cviků. 

Kruhový trénink v Aurafit

V AURA klubech se využívají hydraulické pístové stroje, které mají jedinečnou vlastnost – umožňují zároveň kardiovaskulární i silový trénink. A navíc, protože jsou pístové, šetří čas. To znamená, že jednou skupinou svalů provádíte tlak a opačnou svalovou skupinou tah. Taková intenzita cvičení vede ke snadnému zvýšení a udržení požadované tepové frekvence v tzv. aerobní zóně.

Historie sahá daleko, ovšem u nás jedeme v moderním duchu
Historie sahá daleko, ovšem u nás jedeme v moderním duchu

Navštivte naše fitness a vyzkoušejte si nás na prvním zkušebním tréninku zdarma, Se vším Vám ráda poradí naše trenérka:)

close

🤞 Výzva 21 dní do emailu!

Přidejte se k nám a získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech s tipy a radami pro lepší život. Nespamujeme: kdykoli se můžete odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů pro detaily.

close

Výzva 21 zDARma!

Přidejte se k mnoha dalším čtenářkám! Každý den dostanete na váš nejlepší email souhrn informací pro lepší motivaci.

A čekají na vás i dárky a překvapení! Zajímavé čtení pro každou aktivní ženu plné novinek.

Získáte 21 emailů zDARma ve 21 dnech!

Udržíte si motivaci pro zdravý životní styl. Pravidelný souhrn těch nejlepších novinek, které nejspíš neznáte.

Tipy a rady pro lepší život nejen pro ženy!

Zadejte email, na který chodíte nejčastěji. A zkontrolujte si hned zítra schránku, kdyby náhodou spadly motivační emaily do spamu.

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

Shopping Cart
Scroll to Top