fbpx

Meditace je výbornou metodou ke snížení stresu, zvýšení míry koncentrace a také dokáže být vhodným spouštěčem hubnutí. Meditačních technik je spoustu a proto si každý najde vhodnou variantu, kterou může praktikovat. Meditace Vám pomůže zachovat duševní pohodu, dostatečný spánkový režim a hlavně skvělou náladu!

Chce to klid

Při meditacích dochází ke zklidnění celého těla a naší mysli. Dostáváme se do jiných energetických zón, než při běžných aktivitách. V takovém klidu dochází k regeneraci celého organismu, včetně regenerace svalů, která je důležitá také pro aktivní sportovce, jejichž svalstvo je nadměrně zatěžováno. Při meditacích se kromě svalů uvolňují také nervy i orgány.

Meditací proti stresu

Proč začít s meditací?

Různé druhy meditace přináší také různé výhody. Je tedy podle svých potřeb zvolit tu správnou, která pomůže právě Vám. Jedním z nejčastějších důvodů proč začínáme meditovat bývá uvolnění napětí. Po každodenním stresu například v pracovním prostředí, je vhodné tělu dopřát chvíli klidu. Díky dýchání, na které se během meditace soustředíte, dochází k lepšímu okysličení krve a naučíte se správné techniky dýchání, které Vám pomohou například s otužováním, či v procesu hubnutí. Některé techniky jsou doporučovány pro lidi, kteří trpí na bolest zad.

Zbavte se stresu

Při meditaci dochází k narovnání a také uvolnění páteře. Kromě těchto benefitů se k meditací obrací ti, kteří trpí nespavostí. Pokud se totiž často potýkáte se stresovými situacemi, je nedostatek spánku velmi nebezpečný.

Do ničeho se nenuťte

Co Vaši kamarádce vyhovuje, nemusí být to pravé pro Vás. Meditace by neměla být vynucená, jinak nebývá ani účinná a správně provedená. Musí Vás to zkrátka bavit. Až naleznete tu pravou techniku, můžete se rozloučit s úzkostmi, depresemi, či vysokým krevním tlakem. V těch případech kdy Vás určitá meditace nebaví, její pravidelnost zanedbáváte a tím ztrácí na svých léčivých účincích.

Uvolněte se prosím

Jakto, že meditací zhubnu?

Meditace se určitě nevyrovná hodinovému běhu v přírodě. Co ale můžete meditací ovládat je Vaše chuť k jídlu a dodržování například zvoleného jídelníčku. Při meditaci totiž přemýšlíte nad svými činy. Můžete se zaměřit na to, jestli máte dobrý důvod pro dodržování stravy. Pokud si při meditaci představíte, jak budete vypadat a že i ta meditace bude příjemnější, pokud něco shodíte, určitě si tu čokoládu pak rozmyslíte.

Jak už jsme si řekli, meditace odstraňuje stres a kdy člověk nejvíc mlsá? Když je ve stresu! Potřebujeme si obalit nervy. Jenže meditací se hodíme do pohody a pak už mlsat nepotřebujeme.

Sledujte své chutě a pocity

Meditace v procesu hubnutí je účinná při promýšlení si toho, co chcete jíst. Uvědomte si pocity, které po jídle máte. Jezte pomaleji, déle žvýkejte a i ve chvílích žravosti zachovejte klidnou hlavu. Když jste hladová, najezte se jídlem, které je zdravé a nebudete si ho vyčítat. Při pocitu dostatečného zasycení, jíst přestaňte. Nemusíte dojídat, porci si schovejte na později. Při dodržování časových rozmezí se do jídel nenuťte.

Pokud nemáte po třech hodinách hlad, nemusíte do sebe něco cpát násilím. Vaše tělo si dává na čas s trávením, tak mu ten čas dopřejte a jídlo prozatím odložte.

Jóga a meditace

Velmi známou metodou meditace je jóga. Pokud s jógou chcete začít, nejlepší je určitě zajít na pár skupinových lekcí pod vedením zkušeného lektora. Později můžete koupit podložku a jógu cvičit i doma v obýváku. Jedná se o aktivní meditaci, která je spojená právě se správným dýcháním. Jóga je výborným pomocníkem právě pokud trpíte úzkostmi či depresemi, nebo si jen chcete odpočinout od starostí materiálního života.

Jogou a meditací proti stresu
Jogou a meditací proti stresu

Nejen meditace uvolní tělo od stresu, ale také dostatečný pohyb. V aurafit.cz jsme zaměřený na kruhový trénink. Dorazte si nás vyzkoušet, první zkušební trénink je zdarma.

Pozice lotosového květu

K meditování se stačí pohodlně usadit. Tak aby Vás nic nemačkalo a sed byl pro vás přirozený. Doporučovanou polohou je pozice lotosového květu, která je nejvíce typickým sedem při meditaci. Můžete zvolit také sed na patách a pro pohodlí pod hýždě vložit polštářek. Pro ničím nerušenou meditaci zvolte vhodné prostředí i pohodlné oblečení. Na interneti si můžete najít také videa, která vás provedou domácí meditací, podle kterých se můžou řídit začátečníci. Po usazení v harmonickém prostředí se jen stačí soustředit na Váš hluboký nádech a výdech. 

close

Výzva 21!

Přidejte se k 29 dalším!

Získáte 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech

Tipy a rady pro lepší život! Udržíte si tak motivaci pro zdravý životní styl.

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

close

🤞 Výzva 21 dní do emailu!

Přidejte se k 29 dalším, a získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech s tipy a radami pro lepší život. Nespamujeme: kdykoli se můžete odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů pro detaily.

🤞 Výzva 21 emailů!

Přidejte se k 29 dalším! Získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech.

Tipy a rady pro lepší život.

Udržte si motivaci pro zdravý životní styl!

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

By Diana Brožová

Od malička mě to táhlo ke sportu a především tanci, kterému jsem se věnovala závodně. Předtím jsem trávila hodně času pohybovým aktivitám typu aerobic, bříšní tanec, florbal. Teď mě hodně zajímá moje milovaná zumba. Ráda se vyřádím ve fitku aurafit.cz při posilování, pořádném kardiu a v létě při venkovních sportech. Sportování, pohyb a cvičení si nedokážu představit bez poslechu hlasité hudby!