fbpx

Ořechy a dieta, vhodnost zařazení mandle, para, kešu 1/1

Ořechy patří mezi nejhodnotnější potraviny z výživového hlediska. Skrývají v sobě řadu živin a energie, dále také bílkovin a kvalitních tuků.

Tyto tuky mají význam pro správnou činnost mozku, snižují riziko vzniku chronických chorob. Je ale faktem, že tyto ořechy v sobě obsahují velké množství tuků, ze 100 g ořechů lze vymačkat až 90 g tuku.

Jsou vhodné do diety?

Vede se řada sporů o tom, zda jsou ořechy vhodné do diety. Je nutné se na to podívat z více hledisek, jsou sice tučné, ale pokud je budete konzumovat v rozumném množství, mohou vám dokonce pomoc při hubnutí a podpořit životní funkce.

Kolik je tedy vhodné jich sníst?

Ke každému jídlu je vhodná pouze jedna lžička. Dále také záleží na konzumovaném jídle, protože pokud máte k obědu vepřové maso, které samo o sobě obsahuje hodně tuků, ořechy si k němu už není vhodné dát. Ale pokud máte například kuřecí maso, můžete je využít jako doplněk, například do omáčky či jen tak volně na talíř. Například mandle, které se hodí k mnoha jídlům, jako je třeba ovesná kaše či jogurt.

  nebojte se zařadit do jídelníčku tuto surovinu
nebojte se zařadit do jídelníčku tuto surovinu

Které tedy zařadit do jídelníčku?

Ořechů máme spoustu druhů, mezi nejoblíbenější patří například mandle, para, pistácie, vlašské, lískové , či kešu. Všechny jsou obsahově a kaloricky skoro stejně tučné. Dávejte si ale pozor na ty, které jsou něčím dochucené, jsou to například ořechy v jogurtu či čokoládě nebo solené. Dále ještě para ořechy, které jsou větší, těch lze zkonzumovat menší množství než například mandlí.

Dávejte si ale pozor na ty, které jsou něčím dochucené, jsou to například ořechy v jogurtu, ty už tak vhodné nejsou
Dávejte si ale pozor na ty, které jsou něčím dochucené, jsou to například ořechy v jogurtu, ty už tak vhodné nejsou

Uzobávání je je tak nějak v kurzu, v případě chipsů, tyčinek to už ale moc dravé není. Vhodnější volbou jsou tedy ořechy, jsou zdrojem tuků, které naše tělo v dietě potřebuje.

Jaké příznivé látky ořechy mají

Různé másla jsou vhodné místo například marmelády
Různé másla jsou vhodné místo například marmelády

vitamin B a E

minerální látky hořčík a vápník

vlákninu

bílkoviny okolo 15 procent

Dávejte si pozor na množství snědených ořechů, to by Vám naopak mohlo uškodit.

Jedny z těch vhodnějších

  • Vlašské – 5 ks
  • Pistácie – 20 ks
  • Kešu – 15 ks
  • Para – 5 ks
  • Mandle – 15 ks
  • Vlašské – 6 ks
  • Pekanové 5 ks
Mandle
Mandle

Nevíte jaké diety jsou ještě vhodné pro nás ženy?

Ananasová dieta

Spočívá v údajné schopnosti fermentu bromelainu pomáhat při spalování tuků. Bromelain se pravda v ananasu nachází, ale ne v sladkém mase plodu, nýbrž v kmenu. Lze jej koupit i ve formě výtažku. Nevýhodou je že, sladká část ananasu je pochopitelně plná ovocného cukru fruktozy.

Středomořská dieta

Nejde ani tak o dietu, tedy systém, který by měl nějaká striktní pravidla, natož přesně určený a sestavený jídelníček. Jedná se spíše o určitý životní a stravovací styl, který může – při správném pochopení – vést nejen k přiměřeným váhovým úbytkům, ale také ke zlepšení celkového zdraví.

Princip diety tkví v jednoduchém a lehkém stravování po vzoru obyvatel přímořských oblastí. V jídelníčku dominuje ovoce a zelenina, bílé maso, ryby, olivový olej, luštěniny a bylinky.

Dieta podle Antónie Mačingové

Začnete s detoxikací organismu, která trvá přibližně čtyři týdny, poté pokračujete s udržovací fází. Jídelníček máte jasně daný. Obsahuje hodně syrové zeleniny a zeleninových jídel.

Relativně pravidelná strava s dostatečným příjmem vlákniny. Jídelníček je podrobně rozepsán i s jednotlivými recepty. Někteří lidé se po této dietě cítí lépe, zredukují váhu a jsou spokojení.

Atkinsova dieta

V jídelníčku nejsou skoro žádné sacharidy. Porce jsou přiměřené, jsou dovoleny tučné uzeniny, vejce, čokolády s vysokým procentem kakaa. Množství sacharidů za den by nemělo překročit 20 g.

Pro zdravé lidi má výborné účinky. Redukuje se převážně tuková hmota, svalová se zachovává. Po vysazení však může nastat jo-jo efekt.

Rotující dieta

Vychází z principu, kdy ve dnech 2 konzumujeme průměrnou dávku sacharidů, ve dnech 1 nízkou a ve dnech 3 vysokou dávku sacharidů. Také známá jako sacharidové vlny.

Dietu můžete podpořit ještě tím, že budete cvičit a jestli nevíte jak začít, v aurafit.cz je první zkušební trénink zdarma:)

close

🤞 Výzva 21 dní do emailu!

Přidejte se k nám a získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech s tipy a radami pro lepší život. Nespamujeme: kdykoli se můžete odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů pro detaily.

close

Výzva 21!

Přidejte se k nám!

Získáte 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech

Tipy a rady pro lepší život! Udržíte si tak motivaci pro zdravý životní styl.

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

Shopping Cart
Scroll to Top