fbpx

Jak na opalování a samoopalovací krémy 12/15

Opalování je jistě super činnost, ale má i svá rizika. Pokud si myslíte, že vám zde napíšeme, že opalování je zdravé, jste na omylu. Bohužel častým opalováním zvyšujete riziko kožního nádoru a rakoviny kůže, dalším častým poraněním ze sluníčka jsou spáleniny a puchýře. 

Jak na správné opalování

Ty jsou z hlediska zdraví velmi nebezpečné. A co si budeme povídat, podporujete tím stárnutí kůže. Jistě, kde kdo by si mohl myslet, že opálená pokožka je zdravá pokožka, ale to je jeden velký omyl. 

Často je pleť po létě vysušená, dehydratovaná a s vráskami, takže pokud už se chystáte opalovat a zvláště u moře je sluníčko mnohem agresivnější, zvyšte přísun beta-karotenu a použijte opalovací mléko s vyšším UV faktorem a poté použijte mléko po opalování. 

Právě u moře zvyšte i intenzitu mazání mlékem a to na každé dvě hodiny, spálit se první den na dovolené to není nic příjemného, pak to může být i velmi bolestivé, zvláště při dalšímu vystavení paprsků, hojení může být pak zdlouhavé. Doporučujeme tedy na začátku pobyt zkrátit než si pokožka tak trošku zvykne.

Při opalování vždy použijte krém s UV faktorem

U dětí dbejte na faktor okolo 50 s nejvyšší ochranou, dětská kůže se spálí mnohem snadněji a hrozí popáleniny. Nezapomeňte také na to, že každé plavání,  nebo utření do ručníku ochrannou vrstvu mléka poškozuje a snižuje její účinky. Nanášejte ochranu tedy opakovaně, lepší více a častěji!

Určitě se vyhněte vy i vaše ratolest pokud je to možné přímému slunci okolo 11 až 15 hodiny, kdy jsou paprsky velmi intenzivní.

Jaké máme ochranné faktory

  • OF 2–12 – nízká ochrana
  • OF 15–25 – střední ochrana
  • OF 30–50 – vysoká ochrana
  • OF 50+ – velmi vysoká ochrana

Opalovací mléka, spreje a další kosmetické přípravky mají za účel chránit naši pokožku vůči negativním vlivům UV záření. Důležité je správně zvolený SPF (Sun protection factor- ochranný sluneční faktor) a toto je vždy uvedeno na obalu mléka či krému. 

Pokud se zdržujete na slunci déle, je doporučené použít faktor 15 až 20, u dospělého, jedná se ale o pobyt u rybníka v čechách, u moře by měl být faktor dvojnásob vyšší.

Kroky k ochraně před nepříznivými účinky UV záření jsou:

  • naplánovat denní režim (mezi 11 až 15 se vynechte pobyt na slunci) 
  • používejte ochranné krémy 
  • dostatečný pitný režim (při vysokých teplotách by měl být zvýšený)
  • na hlavě by měla vždy být pokrývka
  • střídejte pobyt na sluníčku s pobytem ve stínu 
  • použijte krém po opalování, nebo zklidnující emulzy 

Rozdělení typu pokožky- fototyp

Pokožky se dělí na 4 základní typy, kdy každý  je jinak citlivý na pobyt na slunci. Světlý typ je na sluneční záření velmi citlivý, avšak lidé s tmavou pletí mohou na slunci pobýt třeba i hodinu, aniž bylo nutné  mazat se ochranným krému.

Aby si každý dokázal  určit fototyp, máme rozdělení pokožky do základních fototypů. Ty nám řeknou, jaký je maximální pobyt na slunci bez jakékoliv ochrany, resp. dobu vlastní ochrany.

Vynásobením doby vlastní ochrany pleti ochranným faktorem použitého opalovacího krému dostaneme dobu, po kterou se můžeme opalovat bez nebezpečí spálení a poškození kůže.

Máme fototyp 1 až 4

Fototyp 1

Pokožka je velmi světlá,pihatá a většinou nevystavovaná slunečnímu záření. Tento typ v podstatě nikdy nezhnědne, a na slunce reaguje velmi citlivě. Velmi často se tento typ fototypu spálí. Jejich vlasy jsou světlé, nebo zrzavé.

Fototyp 2

Pokožka je světla, a na slunce reaguje také velmi citlivě. Zhnědnutí je tu spíš nemožné, hrozí spíše spálení, vlasy má tento typ světlý. 

Fototyp 3

Jedná se o nejrozšířenější typ, na sluníčko reaguje normálně, pokožka je běžná s přirozenou barvou. Pokožka se většinou nespálí, spíše zčervená, obvykle se ale vrátí do normálu. Dobře se opaluje a jde ten typ dohněda. Vlasy jsou tmavě blond, nebo do hněda.

Fototyp 4

Tento typ se opaluje výborně, velmi málo se stává, že by došlo ke spálení, pokožka jde do hnědé barvy. Barva vlasů bývá hnědá až černá. 

Použití uv faktoru na sluníčku u moře či koupališti je jasný, avšak musíme upozornit i na horské sluníčko, které je také velmi silné. Sníh na horách odráží obrovské množství UV paprsků. Nadmořská výška a sníh, to je riziko mnohem většího UV záření, proto se chraňte slunečními brýlemi, které co nejvíc zakryjí váš obličej.

Víte jaký jste fototyp?

Samoopalovací krém

Během zimy pokožka vybledne. S jarním počasím přijde nošení sukní, krátkého rukávu a bledá kůže vypadá nevzhledně. První pomoc než se dostaneme na sluníčko je samoopalovací krém, kterým nám bezpečně zaručí tmavší pokožku minimálně o jeden odstín a to doslova přes noc.

Jak tedy správně nanášet krém

Je důležité si před každém nanesení samoopalovacího krému udělat tělový peeling. Zbavíte tělo odumřelých buněk a nečistot, krém bude tak lépe držet a lépe se vstřebá.

Na nanášení samoopalovacího krému si vždy udělejte čas, rozetření musí být důkladné a rovnoměrné, jinak hrozí nepěkné fleky nebo různé mapy.

Nanášení by mělo začínat u nohou a postupuje směrem nahoru, po každém nanešení krému si opláchnete ruce, zabráníte tam jejich zabarvení. 

Pokud už jste krém nanesla, vydržte chvilku bez oblečení dokud přípravek zcela nezaschne a sprchování je po nanesení doporučené až po cca 8 hodinách. 

Toužíte po rychlém opálení, volte tedy samoopalovací krém.

Samoopalovací krém, opálení bez dlouhé pobytu na slunci

Jaké jsou ceny

Ceny se pohybují od nejlevnějších až po ty hodně drahé, dražší krémy už jsou vyvinuté proti otírání a obarvení prádla.Rozdělený mají právě i fototyp k určení ztmavnutí kůže.

                                   “Bronze wife happy life”

Nemůžeme zcela jasně říct, který je ten nejlepší a určit tak cenové rozmezí. Každá kůže je jiná, proto vsaďte na střední cestu a zkoušejte. Čtěte recenze a čerpejte zkušenosti ostatních a vyzkoušejte prostě více krému, jen tak přijdete na to, který padne právě vám.

Než si půjdete odpočinout a chytat bronz, dorazte si k nám do aurafit.cz protáhnout tělo. Jsme zkušené a naše trenérka Vám ráda se vším poradí:)

Co dalšího nejnovějšího jsme si pro vás připravily?

close

🤞 Výzva 21 dní do emailu!

Přidejte se k nám a získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech s tipy a radami pro lepší život. Nespamujeme: kdykoli se můžete odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů pro detaily.

close

Výzva 21!

Přidejte se k nám!

Získáte 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech

Tipy a rady pro lepší život! Udržíte si tak motivaci pro zdravý životní styl.

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

Shopping Cart
Scroll to Top