fbpx

Bezpečnost a obezřetnost na prvním místě, pozor na predátora!

(prosíme o přečtení až dokonce)

Běhání je radost, ale bohužel je tu i pár případů, kdy došlo k napadení agresorem.

Člověk si říká mě se to stát nemůže, tak to není, může a proto je důležité dodržovat pár pravidel pokud se rozhodněte běhat. 

Jaké místa si “nevybírat” k běhání, vždy myslete na vaši bezpečnost

Než vyrazíte měla by proběhnout taková malá  kontrola, telefon by měl být plně nabitý, vždy je lepší někomu říct, že se chystáte jít běhat, také je vhodné mít v telefonu staženou navigaci v případě, že by jste se náhodou ztratila.

Pokud chcete běhat bezpečněji navštivte naše fitness aurafit.cz, kde to bezpečné rozhodně je:)

Bezpečnost- která místa se dají označit za bezpečné

Určitě to budou frekventovaná místa, kde se pohybuje více lidí, temné ulice nejsou bezpečné. Také se držte dál od křoví, kde je možné se schovat a vy nevidíte co, nebo kdo za ním stojí.

Vždy dbejte na bezpečnost, proto si k běhání nevybírejte tmavá místa
Vždy dbejte na bezpečnost, proto si k běhání nevybírejte tmavá místa

Ranní, nebo podvečerní běh je fajn, ale pokud už se venku stmívá, opět je opatrnost na místě. Proto myslete na bezpečnost a dejte na naše doporučení , abyste běhala ve dvou nebo v partě a pokud už vyběhnete sama.

Sepněte si vlasy, je velmi snadné někoho odtáhnout za cop nebo culík, také buďte více zahalená, to znamená minimálně legíny a triko s dlouhým rukávem.

Pro vaše bezpečí si vždy nechte sepnuté vlasy

Pro ochranu a pocit bezpečí si pořiďte pepřový sprej, i to vám může zachránit život, nebo vám to dá možnost zbavit se predátora.

Rozhodně tento faktor nezlehčujte, ani nepodceňujte, buďte připravená, výbornou možností je navštívit nebo absolvovat kurz sebeobrany pro ženy.

Toto se hodí i v běžném životě, protože opravdu nevíte na koho narazíte.

Co rozhodně nedoporučujeme, pokud už se rozhodnete běžet někde tmou a nebo v brzkých ranních hodinách, sundejte si sluchátka, buďte všímaví a poslouchejte co se kolem vás děje.

Kdo je agresor

Agresor je člověk, který rozhodně nemyslí na vaše dobro, takže pokud se vás jen někdo bude chtít na něco zeptat, byť třeba jen na cestu, buďte opatrná.

Od osoby si držte distanc (odstup), komunikujte spíše z dálky a pořád tak nějak za běhu, buďte vždy připravená na to jednoduše utéct.

V případě sluchátek v uších absolutně ztrácíte kontrolu nad tím, jaká je situace kolem vás, protože nic neslyšíte a agresor tak v podstatě dostane pozvánku k útoku.

I při běhání pozorujte okolí, to co lidí dělají a jak se chovají.

Myslíte si, že člověk který není v běžeckém a stojí někde v křoví a ruce má za zády, že sem šel běhat? Většinou opravdu ne!, tedy pokud tam kolem něj neběhá jeho zvířecí miláček.

Někdy je těžké situaci odhadnout, ale nejhorší možná reakce je ignorace. Proběhnout kolem této osoby a doufat, že tam opravdu je z jiného důvodu než napadení. 

Myslete na to, že jakmile kolem něj proběhnete, jste k němu zády a to pro vás nemusí vůbec dopadnout dobře.

Co dělat v případě, že se vám opravdu někdo nezdá a v blízkém okolí není nikdo kolem vás?

Vaše slušnost vám říká, to je přece divné běžet kolem dotyčného obloukem, co si bude říkat STOP!,  zapomeňte na nějakou zdvořilost a pokud se vám dotyčný zdá opravdu divný, oběhněte ho velkým obloukem, nebo úplně změňte směr, zvedněte telefon a někomu to dejte vědět.

Dejte na šestý smysl, víte jak moc ho máme my ženy vyvinutý, většinou nám napoví vždy správně.

Vždy mějte na paměti, že agresor je člověk, který rozhodně nemyslí na vaše dobro ani bezpečnost
Vždy mějte na paměti, že agresor je člověk, který rozhodně nemyslí na vaše dobro ani bezpečnost

Pokud proběhnete kolem muže a on nijak nereaguje, jistě se tomu i zasmějete a dotyčný si řekne, že jste se jakožto žena prostě zalekla a jste opatrná, ale když se muž vydá za vámi, může to být opravdu z důvodu napadení. 

Momentálně i on si je vědom toho, že o něm víte a nebude to pro něj tak snadné, násilník si vybírá oběti, které jsou pro něj snadná kořist, a to vy nejste tím, že o něm víte.

Teď je ta správná chvilka ukázat, jak moc rychle umíte běžet.

Co dělat v případě napadení 

I mě jako ženě se o tom nepíše dobře, při představě onoho scénáře, ale pár možností co dělat pokud vás někdo napadne máme.

Braňte se, křičte, kopejte útočníka mezi nohy, popadněte to, co budete mít po ruce, když nic nemáte použijte prsty a vražte je útočníkovi do oči, co je ještě důležité zmínit, že pokud už máte podezření, vždy mějte pepřový sprej v ruce v kapse a mějte ho odjištěný k případnému použití.

Nikdy si neříkejte ani v běžném životě, že jste přece žena a že se neubráníte, to je velký omyl, statistiky mluví jasně, nejhorší je zůstat pasivní.

Momentálně už máme dostupné pepřové spreje určené přímo na sport, vždy je lepší koupit si rovnou dva ks, jeden který použijete při běhání a jeden s kterým si to vyzkoušíte. 

Jak sama víte, vždy když něco děláme poprvé bez vyzkoušení, nedopadne to často podle představ. 

V našem případě je vyzkoušení extra důležité!

Udělejte si terč, vyzkoušejte si odjištění spreje, úchyt a správné míření primo na cíl, zjistíte i na jakou vzdálenost sprej dostříkne.

V případě krizové situace, už to nebude poprvé co se sprejem budete manipulovat a nebude vám to cizí, dejte na nás, tento trénink je k nezaplacení.

Sprej který máte jako zkoušecí vyhoďte, postupem času dochází ke ztrátě tlaku a těsnost začne být minimální, takový sprej už by nesplnil funkci!

Tolik k tématu bezpečnost při běhu, doufejme, že se do této situace nikdy nedostaneme žádná z nás a běh nebude nic nebezpečného, ale naopak radostného.

Nechceme nikomu nahánět strach, ale pokud opravdu nejste přesvědčená o běhu na čerstvém vzduchu, zkuste zkušební trénink zdarma v Auře🙂

Zajímají Vás další naše články z řady “15 článků o kardio běhání jako úžasné doplňkové fitness aktivitě”, pokračujte na kruhovy.cz

close

Výzva 21!

Přidejte se k 29 dalším!

Získáte 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech

Tipy a rady pro lepší život! Udržíte si tak motivaci pro zdravý životní styl.

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

close

🤞 Výzva 21 dní do emailu!

Přidejte se k 29 dalším, a získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech s tipy a radami pro lepší život. Nespamujeme: kdykoli se můžete odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů pro detaily.

🤞 Výzva 21 emailů!

Přidejte se k 29 dalším! Získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech.

Tipy a rady pro lepší život.

Udržte si motivaci pro zdravý životní styl!

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

By Ivana Volná

Fitness je pro mě životní styl. Sama jsem pod vedením několika trenérů, protože učený z nebe nespadl a vždy je co zdokonalovat. Proto je fitness a cvičení moje vášeň. Jsem trenérkou v aurafit.cz a píšu pro kruhovy.cz. Absolvovala jsem dva kursy sebeobrany: Pepřový spřej a Znásilnění. Člověk nikdy neví, co ho může potkat, zvlášť když je žena :) Pomůžu ráda s motivací a budu inspirovat k dosažení vašich fitness cílů!