fbpx

Antioxidanty jsou v současnosti jsou hodně sledované, a to v souvislosti s takzvanými volnými kyslíkovými radikály. Volné radikály se podílejí na stárnutí, vzniku diabetes, nádorových nemocí a ischémie. A také se sleduje vztah antioxidantů k onemocněním.

Ovoce a zelenina jsou významnými složkami výživy člověka. Mají pozitivní hodnocení díky nízkému obsahu energie, vysokému obsahu vitamínů a minerálních látek a přiměřenému obsahu vlákniny. Podporují naše zdraví a obsah antikvalitativních látek je zanedbatelný. Zvyšují nám imunitu a obranyschopnost organismu proti nemocem, působí proti choroboplodným mikroorganismům a celkově pomáhají chránit lidské tělo.

Antioxidanty jsou v současnosti jsou hodně sledované, a to v souvislosti s takzvanými volnými kyslíkovými radikály
Antioxidanty jsou v současnosti jsou hodně sledované, a to v souvislosti s takzvanými volnými kyslíkovými radikály

Antioxidanty způsobují pokles výskytu volných radikálů

Jako nejúčinnější prevence tvorby volných radikálů se doporučuje zvýšit příjem antioxidantů. Ty mají schopnost předejít oxidativnímu poškození v těle. Nejvyznámnější antioxidanty jsou v potravě jsou vitamíny (např. vitamín E, který omezuje rozvoj aterosklerózy), vitamín C, karotenoidy (např. β-karotén, který je provitamínem vitamínu A, tedy tělo z něj dokáže vitamin A vyrobit) a flavonoidy. V ovoci a zelenině jsou tyto sloučeniny přítomny ve velkém počtu.

Jahody jsou přínosnou volbou v jídelníčku
Jahody jsou přínosnou volbou v jídelníčku

Na základě epidemiologických studií se ukázalo, že příjem potravin bohatých na antioxidanty, hlavně tedy z ovoce a zeleniny, zvyšuje koncentraci antioxidantů v krvi a je spojený s poklesem výskytu chronických onemocnění.

V posledních letech se vědci hodně zabývají resveratrolem. Je to látka, která se nachází ve vinném hroznu a v kvalitním červeném víně. Snižují riziko rakovinotvorných nemocí a pozitivně působí na tvorbu červených krvinek.

Konzumace stravy bohaté na ovoce a zeleninu, obsahující antioxidanty, je spojená se sníženým rizikem kardiovaskulárních chorob, různých druhů rakoviny, Alzheimerového onemocnění a poruchy zraku.

A co pohyb, je to také velmi důležitá součást našeho života. Existuje spousty možností, jak se o sebe starat od vitaminy až po fyzický pohyb a budování kondice.

Nezapomeňte na pohyb a vitaminy

Nejde jen dobře a zdravě jíst. Pro lepší trávení a metabolismus je vhodné se taky hýbat. Neváhejte zařadit do svého denního programu alespoň základ, třeba běhání nebo alespoň chůzi do schodů. Nejlepší je samozřejmě pravidelné cvičení. Protože kromě stravy je důležitý pro dlouhý zdravý život také posilování – každá ženská postava vypadá lépe přiměřeně osvalená, než zatučnělá nebo naopak vychrtlá.

Vitamíny v stravě

Pravda je taková, že jestliže jste zdravá, stravujete se pestře a nemusíte ze zdravotních důvodů vyřazovat nějaké potraviny z jídelníčku, dokážete si dostatečné vitamíny zajistit i samotnou stravou a další (nadbytečný) příjem tabletek s vitaminy náš organismus už nikterak víc neposílí. Takže místo do lékárny pro vitamíny, šup pro ovoce a zeleninu. 😊

Co ovšem můžeme určitě doporučit, je brát navíc vitamíny D. Protože v našich zeměpisných šířkách je hlavně v zimě málo sluníčka a konzumujeme málo ryb.

Mají vitamíny význam?

Nemyslete si však, že kvůli tomu, že neposkytují energii, mají pro nás vitamíny menší význam. Naopak jsou vitamíny pro ženy nezbytné a důležité pro správné fungování ženského těla a obecně lidského organismu. vitamíny ovlivňují růst a obnovu tkání, účastní se řady biochemických reakcí (včetně metabolismu živin), pomáhají nám udržet mnohé tělesné funkce. A v neposlední řadě podporují naši imunitu, a to se hodí nejen v této době, že ano?

Pojem vitamín anebo vitamíny jsme už asi všechny v životě mnohokrát slyšely. Víme ale, o jaké látky se přímo jedná, jaký význam mají pro naše tělo a jak si jich zajistit dostatek? Přečtěte si naše další články na kruhový.cz o vitaminech.

12 zdravých potravin s vysokým obsahem antioxidantů

  • tmavá čokoláda
  • pekanové ořechy
  • borůvky
  • jahody
  • artyčoky
  • goji
  • maliny
  • kapusta
  • červené zelí
  • fazole
  • řepa
  • špenát
Když čokoláda není hřích
Když čokoláda není hřích

Strava bohatá na antioxidanty může neutralizovat volné radikály. V případě konzumace těchto potravin zmíněné v tomto seznamu, zvýšíte si hladinu antioxidantů v krvi a budete sklízet jejich skvělé zdravotní benefity.

Strava bohatá na antioxidanty může neutralizovat volné radikály

Toto a mnohem více zajímavostí se dozvíte v našem dalším článku na kruhovy.cz, aurafit.cz, je na vás co vás zajímá dalšího například ohledně stravy, nebo cvičení.

close

Výzva 21!

Přidejte se k 29 dalším!

Získáte 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech

Tipy a rady pro lepší život! Udržíte si tak motivaci pro zdravý životní styl.

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

close

🤞 Výzva 21 dní do emailu!

Přidejte se k 29 dalším, a získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech s tipy a radami pro lepší život. Nespamujeme: kdykoli se můžete odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů pro detaily.

🤞 Výzva 21 emailů!

Přidejte se k 29 dalším! Získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech.

Tipy a rady pro lepší život.

Udržte si motivaci pro zdravý životní styl!

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

Napsat komentář