fbpx

Jak správně na jogging 

Co to vlastně je? Je to pomalé běhání, něco mezi chůzí a během, při kterém můžete použít i hůlky pro lepší zapojení celého těla.

Říkáte, že nerada běháte sama, jogging zvládnete ve dvou a ještě si u toho můžete i popovídat.

Tento typ pomalého běhu je nezávodní, má charakter spíše rekreační, ale dá se při něm i hezky zhubnout, je to mírné klusání, které se střídá s rychlejší chůzí. Popularita joggingu stoupá a hlavní cíl je jasný, spalování tuků hlavně u žen, ale také udržení fyzické kondice.

Jogging a km

Důležité je to, že nejde vůbec o uběhnuté km, ale délku trvání,  čili čas běhu. To znamená, že čím déle poběžíte, tím lepší bude vás výsledek, samozřejmě nic se nemá přehánět a pokud poběžíte úplně prvně zvolte kratší trasu.

Super na joggingu je to, že pokud dojdou síly prostě jen jdete rychlejší chůzí, to znamená, že delší trasu zvládne téměř každá z vás.

Lidé s nadváhou běh většinou nezvládnou, nebo určitě ne nějaký delší okruh, právě jim doporučujeme začít s pomalým během a až zvládnete svoji první hodinu, je vhodné přejít na klasický běh.

Jogging ve více lidech, při joggingu zvládnete i mluvit, je tak vhodné běžet třeba s kamarádkou
Jogging ve více lidech, při joggingu zvládnete i mluvit, je tak vhodné běžet třeba s kamarádkou

Jaké jsou výhody

– spalujete tuk 

-zlepšujete kondici 

-odbouráváte stresové napětí 

-je to změna životního stylu

-posilujete 

-vybavení potřebné k joggingu je téměř nulové 

Jak vidíte všechno je zdá se velmi jednoduché a snadné a proto nic nebrání tomu, pustit se do do pomalého běhu.

Jaký je ideální poměr času a opakování joggingu v 1 týdnu 

Úplné začátečnice by měli začínat cca 2 krát týdně s délkou běhu do 30 minut. Pokud se cítíte na to vyběhnout třikrát týdně, ničemu to nevadí.

Doba, kdy se u průměrného člověka začínají spalovat tuky je 15 min, efektivněji se spaluje při 30 minutách, proto je optimální toto časové rozmezí tréninku.

Jogging zapojte do tréninku minimálně 1 týdně

Na intenzitě přidávejte vždy každý týden okolo 5 až 10 min.

Kdy začnu hubnout 

Nízká intenzita pomalého běhu nám dovoluje běžet mnohem déle a začít spalovat tuky. Na začátku fyzické aktivitě bere tělo nejprve ze sacharidů, v případě joggingu udržujete neustále tu správnou tepovou frekvenci.

Jaká je správná tepová frekvence 

Správná tepová frekvence při cvičení by se měla udržovat kolem 55 – 60 procent vaši maximální tepové frekvence.

Měla bylo by to být taková frekvence při které zvládnete běžet a povídat si s kamarádkou aniž byste se popadala za dech.

Jaké jsou pravidla 

-běhejte pomalu 

-zapracujte na pravidelnosti 2-3 týdně

-kvalitní boty jsou samozřejmostí 

-Strava by měla být zdravá a vyvážená

Tuto formu sportu si jistě zamilujete, je to něco nového a možnost poklábosit s kamarádkou a při tom vlastně sportovat a spalovat tuky je krásná kombinace, spojíte příjemné s užitečným.

Takhle nějak to funguje i v našem fitness aurafit.cz, popovídáme si a společně si dáme kruháček 🙂

Pokud nezvládnete déle běžet, zkuste jogging
Pokud nezvládnete déle běžet, zkuste jogging

Vyzkoušejte něco nového, účinného a hubněte, pokud to s joggingem myslíte opravdu vážně zaměřte se i na jídelníček, strava a pohyb to je zaručený návod, jak se dopracovat k vysněné postavě.

Váš jídelníček by neměl obsahovat smažené jídla, a příliš sladké, naopak zařaďte více zeleniny a ovoce.

Držíme palce a věříme, že teď to půjde mnohem rychleji.

close

Výzva 21!

Přidejte se k 27 dalším!

Získáte 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech

Tipy a rady pro lepší život! Udržíte si tak motivaci pro zdravý životní styl.

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

close

🤞 Výzva 21 dní do emailu!

Přidejte se k 27 dalším, a získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech s tipy a radami pro lepší život. Nespamujeme: kdykoli se můžete odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů pro detaily.

🤞 Výzva 21 emailů!

Přidejte se k 27 dalším! Získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech.

Tipy a rady pro lepší život.

Udržte si motivaci pro zdravý životní styl!

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

By Ivana Volná

Fitness je pro mě životní styl. Sama jsem pod vedením několika trenérů, protože učený z nebe nespadl a vždy je co zdokonalovat. Proto je fitness a cvičení moje vášeň. Jsem trenérkou v aurafit.cz a píšu pro kruhovy.cz. Absolvovala jsem dva kursy sebeobrany: Pepřový spřej a Znásilnění. Člověk nikdy neví, co ho může potkat, zvlášť když je žena :) Pomůžu ráda s motivací a budu inspirovat k dosažení vašich fitness cílů!