fbpx

Pomalé běhání-Jogging “15x kardio běhání” 11/15

Jak správně na jogging 

Co to vlastně je? Je to pomalé běhání, něco mezi chůzí a během, při kterém můžete použít i hůlky pro lepší zapojení celého těla.

Říkáte, že nerada běháte sama, jogging zvládnete ve dvou a ještě si u toho můžete i popovídat.

Tento typ pomalého běhu je nezávodní, má charakter spíše rekreační, ale dá se při něm i hezky zhubnout, je to mírné klusání, které se střídá s rychlejší chůzí. Popularita joggingu stoupá a hlavní cíl je jasný, spalování tuků hlavně u žen, ale také udržení fyzické kondice.

Jogging a km

Důležité je to, že nejde vůbec o uběhnuté km, ale délku trvání,  čili čas běhu. To znamená, že čím déle poběžíte, tím lepší bude vás výsledek, samozřejmě nic se nemá přehánět a pokud poběžíte úplně prvně zvolte kratší trasu.

Super na joggingu je to, že pokud dojdou síly prostě jen jdete rychlejší chůzí, to znamená, že delší trasu zvládne téměř každá z vás.

Lidé s nadváhou běh většinou nezvládnou, nebo určitě ne nějaký delší okruh, právě jim doporučujeme začít s pomalým během a až zvládnete svoji první hodinu, je vhodné přejít na klasický běh.

Jogging ve více lidech, při joggingu zvládnete i mluvit, je tak vhodné běžet třeba s kamarádkou
Jogging ve více lidech, při joggingu zvládnete i mluvit, je tak vhodné běžet třeba s kamarádkou

Jaké jsou výhody

– spalujete tuk 

-zlepšujete kondici 

-odbouráváte stresové napětí 

-je to změna životního stylu

-posilujete 

-vybavení potřebné k joggingu je téměř nulové 

Jak vidíte všechno je zdá se velmi jednoduché a snadné a proto nic nebrání tomu, pustit se do do pomalého běhu.

Jaký je ideální poměr času a opakování joggingu v 1 týdnu 

Úplné začátečnice by měli začínat cca 2 krát týdně s délkou běhu do 30 minut. Pokud se cítíte na to vyběhnout třikrát týdně, ničemu to nevadí.

Doba, kdy se u průměrného člověka začínají spalovat tuky je 15 min, efektivněji se spaluje při 30 minutách, proto je optimální toto časové rozmezí tréninku.

Jogging zapojte do tréninku minimálně 1 týdně

Na intenzitě přidávejte vždy každý týden okolo 5 až 10 min.

Kdy začnu hubnout 

Nízká intenzita pomalého běhu nám dovoluje běžet mnohem déle a začít spalovat tuky. Na začátku fyzické aktivitě bere tělo nejprve ze sacharidů, v případě joggingu udržujete neustále tu správnou tepovou frekvenci.

Jaká je správná tepová frekvence 

Správná tepová frekvence při cvičení by se měla udržovat kolem 55 – 60 procent vaši maximální tepové frekvence.

Měla bylo by to být taková frekvence při které zvládnete běžet a povídat si s kamarádkou aniž byste se popadala za dech.

Jaké jsou pravidla 

-běhejte pomalu 

-zapracujte na pravidelnosti 2-3 týdně

-kvalitní boty jsou samozřejmostí 

-Strava by měla být zdravá a vyvážená

Tuto formu sportu si jistě zamilujete, je to něco nového a možnost poklábosit s kamarádkou a při tom vlastně sportovat a spalovat tuky je krásná kombinace, spojíte příjemné s užitečným.

Takhle nějak to funguje i v našem fitness aurafit.cz, popovídáme si a společně si dáme kruháček 🙂

Pokud nezvládnete déle běžet, zkuste jogging
Pokud nezvládnete déle běžet, zkuste jogging

Vyzkoušejte něco nového, účinného a hubněte, pokud to s joggingem myslíte opravdu vážně zaměřte se i na jídelníček, strava a pohyb to je zaručený návod, jak se dopracovat k vysněné postavě.

Váš jídelníček by neměl obsahovat smažené jídla, a příliš sladké, naopak zařaďte více zeleniny a ovoce.

Držíme palce a věříme, že teď to půjde mnohem rychleji.

close

🤞 Výzva 21 dní do emailu!

Přidejte se k nám a získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech s tipy a radami pro lepší život. Nespamujeme: kdykoli se můžete odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů pro detaily.

close

Výzva 21!

Přidejte se k nám!

Získáte 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech

Tipy a rady pro lepší život! Udržíte si tak motivaci pro zdravý životní styl.

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

Shopping Cart
Scroll to Top