fbpx

Pitný režim je základ „15x kardio běhání“ 7/15

Piju, běžím, piju…

Je to tak nějak asi civilizační, že kde kdo nedodržuje pitný režim, přitom každý ví, jak důležité je pít a jaký negativní vliv to má na naše zdraví, pokud prostě dostatečně nepijeme.

Nejhorší možná odpověď, kterou můžu dostat je “já jsem měla tři šálky kávy, já piju” 

Když se budeme bavit o pitném režimu, myslíme ve většině případech jako zdroj tekutiny čistou vodu, nikoliv kávu, sladké šťávy, různé energy drinky nebo již zmíněnou kávu.

Redbull není zrovna vhodný pitný režim
Redbull není zrovna vhodný pitný režim

Ranní rituál 

To nejlepší co můžete pro své tělo hned po probuzení udělat je to, že každé ráno vypijete sklenici vody do které si vymačkáte citron.

Proč je tahle kombinace prostě skvělá?, po probuzení nikdo hned neskáče panáka, ale toto je přesně to, co nám parádně nastartuje hlavně zažívání, doplníte důležitý vitamin C a nakopnete imunitni systém, to dává smysl že:)

Coca cola, té je lepší se vyhnout

Studené vs teplé nápoje 

Při běhání v chladném a mrazivém počasí nikdy nepijte studené nápoje, hrozí téměř vždy nachlazení, nehledě na to, že ještě více podpoříte pocit zimy, studený nápoj také zpomaluje trávení-další mínus.

V podstatě by jste ale nikdy neměla pít vyloženě ledové nápoje, ani pokud jsou venku třicítky.

Dnes už máme super vymoženosti v podobě termosek, kde si uchováte nápoje teplé po dlouhou dobu.

Kolik vlastně vypít vody denně 

Ideál je alespoň 3 l  vody za den, pokud jdete běhat nebo sportovat je to mnohem více, tedy mělo by být.

Při běhu je to tak, že na 5 km pití až tak potřeba není, ale samozřejmě je to individuální.

Vždy je lepší nějakou malou lahev pití při sobě mít, pokud ještě nemáte zmapováno, jak jste na tom.

Za hodinu sportování člověk vypotí až 2 litr vody, věděla jste to?, už jistě tedy chápete proč je důležité dodržovat pitný režim.

Kávu byste měla nahradit vodou
Kávu byste měla nahradit vodou

Co se s tělem děje když se dostatečně nepije:

-vzniká celulitida

-zadržujete vodu 

-snižuje se fyzická výkonnost 

-trpí oběhový systém

-činnost ledvin není správná 

-vznik akné, zhoršená kvalita pleti 

Ano, v případě že nedodržujete pitný režim vznikají tyto problémy, avšak musíme upozornit i na to, že správné není ani to, pokud pijeme moc.

Pokud pijete moc:

-častější bolesti hlavy 

-otoky

-přetěžování ledvin 

Nic by se tedy nemělo přehánět, čím více pijete, tím více se chce na záchod a při běhu to zrovna ideální není.

Ztráta tekutin hodně záleží na tom jak moc velká je fyzická aktivita a jaké je aktuální podnebí, jak moc velké je teplo. 

V letních dnech, kdy jsou velké vedra se doporučuje běhat v ranních hodinách, nebo potom až k večeru, při teplotách kolem 30 je ztráta tekutin až 2l za hodinu.

Žízeň snižuje výkon a zvyšuje tep 

Pijte, protože jinak hrozí dehydratace a ohrožujete váš výkon( ono, když začínáme s během  nejde až tak o výkon, jako o to si neublížit a zaběhat si pro zdraví), budete více unavená, začne vás píchat na straně a dojde vám jednoduše dech.

Nekomfortní pocit, že vám dochází kyslík je to nejhorší co může být, přitom správně dodržená sportovní “hygiena” je jak jsem již zmínila základ.

Zkušenosti- nezkušenosti Báry:)

Já sama jsem na svůj první běh nebyla dostatečně připravená. Než jsem šla běhat jsem se vůbec nenapila, tak nějak jsem si řekla nepoběžím daleko, což byla chyba. 

Vzhledem k tomu, že jsem si s sebou nevzala pití jsem docela trpěla.

Proč o tom mluvím, neodhadla jsem situaci a neměla jsem ještě zkušenosti a přesto, že jsem neběžela úplně závratnou dálku, nebyl to pro mě žádný med

Sucho v puse a úplně suché rty, celkem to bylo nepříjemné, pocit že se potřebuju napít byl čím dál větší a mě to začalo dost omezovat.

Ne, nebyl to jen pocit, byla to žízeň, svůj další běh už budu mít při sobě určitě pití:)

Přečtěte si i naše další články z řady “15 článků o kardio běhání jako úžasné doplňkové fitness aktivitě” pokračujte dál na webu kruhovy.cz , nebo navštivte naše fitness aurafit.cz, kde se určitě spolu potkáme:)

close

🤞 Výzva 21 dní do emailu!

Přidejte se k nám a získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech s tipy a radami pro lepší život. Nespamujeme: kdykoli se můžete odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů pro detaily.

close

Výzva 21 zDARma!

Přidejte se k mnoha dalším čtenářkám! Každý den dostanete na váš nejlepší email souhrn informací pro lepší motivaci.

A čekají na vás i dárky a překvapení! Zajímavé čtení pro každou aktivní ženu plné novinek.

Získáte 21 emailů zDARma ve 21 dnech!

Udržíte si motivaci pro zdravý životní styl. Pravidelný souhrn těch nejlepších novinek, které nejspíš neznáte.

Tipy a rady pro lepší život nejen pro ženy!

Zadejte email, na který chodíte nejčastěji. A zkontrolujte si hned zítra schránku, kdyby náhodou spadly motivační emaily do spamu.

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

Shopping Cart
Scroll to Top