fbpx

Kruhový trénink nikdy neomrzí 7/7

Tohle cvičení nás neomrzí! Kruhový trénink je komplexní cvičení, které nikdy nemůže cvičence omrzet. Variabilita a pestrost cviků je široká a vy tak cvičíte pokaždé něco jiného. Nikdy se vám nemůže stát, že by jste se na to v půlce cvičení “vyprdla”. Čas intervalu je neúprosný. Společné cvičení v kruhu má i tu výhodu, že prostě neodejdete, třebaže se vám zrovna už cvičit nechce. Přece nebudete trhat partu, to vám svědomí nedovolí. Řekneme si pár bodů, proč je kruháč prostě skvělá metoda tréninku. 

Jak vznikl pojem kruhový 

Tato metoda se nazývá tak proto, že se jedná o neomezený počet stanovišť se zadanými cviky sestavenými do kruhu. Každé stanoviště postupně odcvičí všichni cvičenci. Jeden kruh nám nestačí. Je vhodné měnit počet cviků, počet opakování, počet stanovišť, zatížení, ale i delku cvičení včetně délky odpočinku. 

Blíží se léto 

Svítí vám v hlavě červený vykřičník? Léto je za dveřmi. Díky kruháči krásně shodíš přebytečná kila. Zapojíme více kardio cviků a vy budete odcházet s úplne zpoceným trikem. Trénink je intenzivní a trvá téměř hodinu, nestihnete ani mluvit. I takto může kruhový trénink vypadat. Můžeme zahájit rychlé odbourávání špíčků. 

Nové kamarádky  

Další výhoda kruhového tréninku je, že pokaždé poznáte nové lidi. Trénink se tak stane opět zajímavější a zábavnější. Super je, že přijdou ženy, co jsou na tom podobně jako vy. Většina z nás bojuje s přebytečnými kily, tak proč nebojovat v kruhu společně. Cvičení které vás baví je vždy záruka toho, že u něj vydržíte a že Vás nikdy neomrzí.

Kruhový trénink nikdy neomrzí a ještě při něm můžete poznat nové kamarádky

Střídání zatížení různých svalových partií 

Při cvičení v kruhu nikdy nepracuje pouze jedna svalová partie. Pracuje celé tělo a krev proudí mezi všemi svaly. Tepová frekvence klesá vysoko nahoru a pak zase dolu. Je prokázané, že kruhový trénink je nejrychlejší cesta k výsledkům. Při kruhovém tréninku je vždy zapojena aerobní aktivita a část venujete k posílení svalstva.

Není to tedy jen o tom, že hubnete, ale také tvarujete postavu.

Aerobní aktivita 

Zvýšení podílu aerobního způsobu krytí energie je pro snižování tuku nutné. Tuk se spaluje hlavně v tomto aerobním režimu. Účinnost spalování tuků se odhaduje podle tepové frekvence a má se pohybovat okolo 120 až 140 tepů za minutu. Délka tréninku je individuální dle kondice cvičence, měla by se pohybovat minimálně 20 min a nejvýše 60 min. 

Délka cvičení 

Čím déle se cvičí, tím větší energie se vydává. A tím více také spalujete tuk. Při delší době cvičení při nízké intenzitě se spalují převážně tuky. Méně glykogen a svalové bílkoviny. Avšak v případě kratší doby cvičení, ale vysoké intenzitě následuje likvidace glykogenu a bílkovin svalů. 

Čím déle se cvičí, tím větší energie se vydává

Proč zařadit kruhový tréninku při redukci 

Tepová frekvence se udržuje nad poměrnou hladinou, která závisí na trénovanosti cvičenky. Je důležité dosáhnout co nejvyšší cirkulace krve, proto se zařazují cviky na co nejodlehlejších partiích těla. Právě proto, že při “kruháči” dochází k vysokému okysličení krve, je velmi úspěšný. 

Počet opakování v kruhu 

Pokud je u klietky nutné zachovat sílu svalů a současně odstranit tuky, jsou používány nižší počty opakování na začátku. Naopak na konci by měl být počet opakování vyšší. Jedná se především o břišní a hýžďové svaly. 

Běh jako doplňková činnost při kruhovém tréninku 

Pravidelné aerobní cvičení sníží vaši váhu o minimálně o cca 5 procent. Aerobní cvičení je vhodné téměř pro každého, včetně dětí. Nejběžnější aerobní aktivity jsou: Chůze do schodů, nordic walking, jogging sešití, rychlejší a svižnější chůze a běh. Při vykonávání aerobního cvičení dochází ve větší míře spalování tuků a to j super když chcete hubnout. Čím delší je cvičení , tím více tuků spálíte. 

Proč zařadit běh do tréninku 

Běháním získáte kondici a ztratíte přebytečná kila. Zařaďte kratší trasy v mírnějším tempu a běhejte pozvolněji. Větší náročnost, jak terénu, tak délky přidávejte postupně. Pro začátečnice doporučujeme začít joggingem, tedy pomalým během. Běh patří mezi aerobní aktivity, proto je to vhodné spojení jako doplňková sportovní činnost ke kruhovému tréninku. Více o běhu se dozvíte v našich článcích “15 článků o kardio běhání jako doplňkové fitness aktivitě”

Myslím, že běh také nikdy neomrzí

Chcete s námi do kruhu? Neváhejte dorazit na zkušební trénink zdarma do aurafit. Tento trénink je vedený trenérkou, která vám vše podrobně vysvětlí.

close

🤞 Výzva 21 dní do emailu!

Přidejte se k nám a získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech s tipy a radami pro lepší život. Nespamujeme: kdykoli se můžete odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů pro detaily.

close

Výzva 21 zDARma!

Přidejte se k mnoha dalším čtenářkám! Každý den dostanete na váš nejlepší email souhrn informací pro lepší motivaci.

A čekají na vás i dárky a překvapení! Zajímavé čtení pro každou aktivní ženu plné novinek.

Získáte 21 emailů zDARma ve 21 dnech!

Udržíte si motivaci pro zdravý životní styl. Pravidelný souhrn těch nejlepších novinek, které nejspíš neznáte.

Tipy a rady pro lepší život nejen pro ženy!

Zadejte email, na který chodíte nejčastěji. A zkontrolujte si hned zítra schránku, kdyby náhodou spadly motivační emaily do spamu.

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

Shopping Cart
Scroll to Top