fbpx

Kruhový běh a jeho výhody. Klasický běh je fajn, ale proč si ho nějak nezpestřit. Nemusíme pátrat moc hlouběji a ihned nám vyskočí v hlavě kruhový trénink. Podstata je téměř stejná jako u klasického “kruháče”. Poběžíme okruh a na určitém úseku (stanovišti) si vyběhneme schody,  uděláme 20 dřepů, nebo zapojíme další cviky. Další možností je, že prostě jen na následujícím stanovišti zrychlíme v běhu. Při kruhovém běhu tedy vybíháte ze startu a běžíte v kruhu přes stanoviště. Běh ukončíte opět na startu, tím se kruh uzavře. 

Proč běh 

Běh je přínosnou aktivitou, jak zhubnout a vybudovat si kondici. Běhejte pozvolna, v mírném tempu a na krátké vzdálenosti. Každý další trénink si přidejte další stanoviště a nebo i celé kolečko(kruh). Pro začátečníky je vhodný jogging a na stanovištích přidat v tempu. Kombinujte běh s rychlou chůzí v určitých intervalech po metrech či minutách. Běh patří mezi aerobní aktivity. Pokud chcete spalovat tuk, je kruhový běh ideální cvičení pro vás. 

Proč kruhový trénink 

Krásně nám to do sebe zapadá. Při kruhovém tréninku a běhu není překážkou věk ani váha. Začínáte pozvolna a postupně přidáváte. Tělo v podstatě na kruhový běh připravujete. Celková doba cvičení je nejméně 30 až 60 minut, aby tělo začalo spotřebovávat tuk a dostalo impuls k budování svalů.

Při aerobním cvičení spalujeme tuky a zvyšujeme výkonnost kardiovaskulárního systému, při anaerobním tréninku se zvyšuje síla a vytrvalost. 

Co získám kruhovým během 

Získáme především kondici, vytrvalost a posílíte celé tělo (při správném sestavení stanovišť).Pro efektivní běh je důležitý pevný střed těla, který může být klíčový ke zlepšení flexibility a síly. Při kruhovém behu trénujete také sílu výbušnou. Ta se nám hodí když chceme rychle vyběhnout, změnit směr, nebo se odrazit od země. 

Stačí 30 min 

Kruhový běh je skvělou metodou, jak si procvičit téměř celé tělo. Stačí 30 min a uvidíte, že zapotíte i tak. Je důležité si kruhový běh správně nastavit. Pojměte to formou klasického kruháče. Jako jedno ze stanovišť si dejte vyběhnutí schodů po cestě. Napoprvé si je vyběhněte cca dvakrát a pak si počet vyběhnutí navyšujte. 

Další stanoviště bude přechod z joggingu do rychlého běhu a to klidně pouze cca 10 m. Na stanovištích je důležité pořádně nastartovat tělo. Mezistanice můžete volit libovolně, zapojte klidně dřepy, měly by být dynamického rázu, nebo skákejte panáka.

Zvolení správného kruhového běhu 

Je dobré vědět co od kruhového běhu čekáme. Jestli chceme váhu redukovat, nebo jenom zpevnit postavu či se udržet v kondici. Předvedeme si příklady kruhového běhu. Hezky si ukážeme možné rozdělení “kruháče” 

  • -v rychlém tempu 
  • -svižně v rytmu 
  • -hubni a posiluj 

Takhle nějak může vypadat rozdělení kruhového běhu. Pro představu toho, co jedinec chce od cvičení. Možné je také začít úplně jednoduchým základním kruhovým během a vyšší level se dopracovat. (tato cesta je za nás nejvhodnější) 

Kruhový běh- Snadné hubnutí 

  • Stanoviště č.1- Běh 1 km START 
  • Stanoviště č.2- Dřepy s výskokem 15x 
  • Stanoviště č.3- Jogging 500 m 
  • Stanoviště č.4 Chůze do schodů 2 krát 
  • Stanoviště č.5 Sprint 500 m 
  • Stanoviště č.6 Jumping jack 20x 
  • Stanoviště č.7 Jogging 500 m START (zde se kruh uzavře)
Schody jako jedno z možných stanovišt
Schody jako jedno z možných stanovišt

Jedincům s horší kondicí na začátku stačí jeden kruh. Ti pokročilejší si dají většinou 5 min pauzu a pokračují v dalším kole. 

Kruhový běh- V rychlém tempu 

  • Stanoviště č.1 Běh 1 km START 
  • Stanoviště č.2 Běh do schodů 2x až 3x 
  • Stanoviště č.3 Sprint 500 m 
  • Stanoviště č.4 Box na místě 45 až 60 sekund 
  • Stanoviště č.5 Sprint 500 m 
  • Stanoviště č.6 Dřep s výskokem 10x až 12x 
  • Stanoviště č.7 Sprint na 100 m START (zde se kruh uzavře) 
Kruhový běh je skvělou venkovní volbou cvičení
Kruhový běh je skvělou venkovní volbou cvičení

Tento trénink je v rychlém tempu a doslova se zapotíme. Začátečníci si po každém kolečku zařadí pauzu 3 minuty. Tento druh kruhu je zaměřený na sílu a vytrvalost. Pro sportovce je takový trénink přirovnatelný k Hiit cvičení ( vysoce intenzivní intervalový). Tuto sérii opakujeme dle kondice 3 až 5 krát. Velice dobře tímto kruhovým během podpoříte právě hubnutí.

Díky kruhovému běhu krásně spalujete tuk a hubnete

Nevíte jak na kruhový běh? Navštivte naše fitness aurafit.cz, naše zaměření je právě na kruhový trénink. Vyzkoušejte si nás na prvním zkušebním tréninku zdarma.

close

Výzva 21!

Přidejte se k 35 dalším!

Získáte 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech

Tipy a rady pro lepší život! Udržíte si tak motivaci pro zdravý životní styl.

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

close

🤞 Výzva 21 dní do emailu!

Přidejte se k 35 dalším, a získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech s tipy a radami pro lepší život. Nespamujeme: kdykoli se můžete odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů pro detaily.

🤞 Výzva 21 emailů!

Přidejte se k 35 dalším! Získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech.

Tipy a rady pro lepší život.

Udržte si motivaci pro zdravý životní styl!

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

By Ivana Volná

Fitness je pro mě životní styl. Sama jsem pod vedením několika trenérů, protože učený z nebe nespadl a vždy je co zdokonalovat. Proto je fitness a cvičení moje vášeň. Jsem trenérkou v aurafit.cz a píšu pro kruhovy.cz. Absolvovala jsem dva kursy sebeobrany: Pepřový spřej a Znásilnění. Člověk nikdy neví, co ho může potkat, zvlášť když je žena :) Pomůžu ráda s motivací a budu inspirovat k dosažení vašich fitness cílů!