fbpx

Kliky jsou jeden z nejstarších cviků a zná jej, dovolím si říct, asi každá žena. Pomocí cviku dámský klik posilujete prsní svaly, což my ženy oceníme, dále se zapojují ramenní svaly, tricepsy a také břišní svaly. Dámský klik může cvičit téměř každý, kdo netrpí bolestmi zad. Je to velmi oblíbený cvik.

Dámský klik

Kliky jsou jeden z nejstarších cviků a zná jej, dovolím si říct, asi každá žena. Pomocí cviku dámský klik posilujete prsní svaly, což my ženy oceníme, dále se zapojují ramenní svaly, tricepsy a také břišní svaly. Dámský klik může cvičit téměř každý, kdo netrpí bolestmi zad. Je to velmi oblíbený cvik.

Dámský klik nemá oproti tomu klasickému jiná pravidla. Je to prostě dřina a POZOR! není o počtu opakování, ale o správné technice.

Tento cvik dokáže stabilizovat lopatky, ramena i lokty. Dámský klik je velmi komplexní cvik. Všude se to hemží samou klikovací výzvou, ale pochybuji, že při opakování 50 a výše je pak cvik provedený technicky správně.

Takže za nás: jeden perfektní dámský klik je lepší než 10 špatných.

Jak na to vám poradí rády naše trenérky

Jak moc si dáte do těla?

  • Dámský klik s oporou o koleno – 49 procent
  • Klasické kliky – 64 procent 
  • kliky s dlaněmi opřenými o třeba lavičku – 41 procent

49% = vidíte, že náš dámský klik si nevede až tak špatně 🙂

Jak dělat dámský klik správně!

Jak na správný dámský klik
Jak na správný dámský klik

Jdeme na to: výchozí pozice je, že klečíme na kolenou a holeně máme opřené o zem, současně se opřeme o dlaně, vzdálenost by měla být na šířku ramen. Celé tělo by mělo být  rovině.

Důležité je nepropadat mezi lopatkami. Síla by měla vycházet z prsniho svalstva a ramen. Klikujeme opravdu pomalu, alespoň než se naučíme techniku a vnímáme to odkud síla vychází, uvědomujeme si svaly, které se zapojují.

Co je na kliku úžasné je to, že si sama můžete určit zatížení. A to tím, že zvolíte úhel podle vašich možností. Zlehčíte opřením o bednu, stupínek atd., nebo naopak ztížíte tím, že si kolena podložíte například balonem nebo BOSU.

Chyby při cviku dámský klik

Jak na to už víme. Chybičky si hlídejte: zadeček! Stejně jako u prkna i u kliku nevystrkujeme zadek nahoru, ale ani se neprohýbáme.

  • Hrudník je otevřený, žádné deformování, pokud se vám cvik zdá těžký prostě si ho přizpůsobte, tím co jsem vám řekla viz. výše.
  • Bříško máme zpevněné, toto si také hlídáme a postupně se vlastně učíme u více cviků.
  • Těsně než se dostanete úplně do nejnižší polohy zadržte dech, ono to člověk většinou  udělá automaticky.
  • Kliky děláme v rytmu, nikoliv trhaně, nebo škubem, sehrajte pohyb s dýcháním.

Ano, je toho celkem dost co se týče tohoto cviku, ale jen tak dosáhneme správného provedení, které je velmi důležité, ale nebojte dopracujeme se společně k ukázkovému dámskému kliku. 

Jdeme na to rytmicky

Jak že je to s dýcháním? Správné dýchání nám pomůže ke správné technice a zvládnutí cviku. Při pohybu dolů se plně nadechneme, dýchání nešidíme, s vracením se do polohy nahoru vydechujeme. Pokuste se naučit správně dýchat! Je to další bod, který když si můžete odškrtnout jako zvládnutý, máte z poloviny vyhráno.

Návod, jak si dámský klik udělat náročnější
Návod, jak si dámský klik udělat náročnější

Tip: Co třeba zkusit trénovat dechové cvičení? Nakonec to se vám bude hodit u každého cviku.

Kolik kliků zvládnu napoprvé…

Opatrnost je namístě, jelikož nechceme, aby jste si ublížila. Bolest zad při nesprávném provedení a větším počtu opakování není nic příjemného. Opět: pokud máte možnost, ať vás někdo natočí. Vy si tak budete moct projít všechny případné chyby, ke kterým došlo. Nebo se natočte na video sama 😉

Počet opakování u dámských kliků se doporučuje pro začátek na 5 až 10 s tím, že si dáte 3 série. Samozřejmě můžete začít zvyšovat počet, v případě, že vás druhý den nic nebolí a cítíte se dobře. Postupem času můžete vyzkoušet klasický klik, kdy se opět vrátíte na začátek, tedy 5 až 10 opakování.

Kolik zvládnete opakování cviku dámský klik?
Kolik zvládnete opakování cviku dámský klik?

Cvik dámský klik zapojte do tréninku cca dvakrát týdně společně s dalšími cviky na prsa.

Bonus: chcete mít krásný dekolt i v pokročilém věku? Cvičte tento cvik:

Cvičte doma před zrcadlem, je to jednoduché!

  • Vysunte dolní čelist dopředu co nejvíce to půjde, a povolte, opakujte cvik 15 krát.
  • Ruce si priložte na dekolt, přitom zakloníme hlavu a bradu taháme nahoru. V téhle pozici zůstaneme nejméně 10 vteřin a povolíme, cvik opakuje cca 10  krát.

Dalším pomocníkem jsou různé krémy na dekolt. Pomocí masáží se kůže z části vyhladí. Kosmetika pomůže 🙂

Nezapomeňte milé dámy, věk je jenom číslo!

Nechcete klikovat sama? :), navštivte naše fitness a zkusíme dámský klik společně.

close

Výzva 21!

Přidejte se k 27 dalším!

Získáte 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech

Tipy a rady pro lepší život! Udržíte si tak motivaci pro zdravý životní styl.

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

close

🤞 Výzva 21 dní do emailu!

Přidejte se k 27 dalším, a získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech s tipy a radami pro lepší život. Nespamujeme: kdykoli se můžete odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů pro detaily.

🤞 Výzva 21 emailů!

Přidejte se k 27 dalším! Získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech.

Tipy a rady pro lepší život.

Udržte si motivaci pro zdravý životní styl!

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

By Ivana Volná

Fitness je pro mě životní styl. Sama jsem pod vedením několika trenérů, protože učený z nebe nespadl a vždy je co zdokonalovat. Proto je fitness a cvičení moje vášeň. Jsem trenérkou v aurafit.cz a píšu pro kruhovy.cz. Absolvovala jsem dva kursy sebeobrany: Pepřový spřej a Znásilnění. Člověk nikdy neví, co ho může potkat, zvlášť když je žena :) Pomůžu ráda s motivací a budu inspirovat k dosažení vašich fitness cílů!