fbpx

Krásný pevný dekolt! Dámský klik 1/2

Kliky jsou jeden z nejstarších cviků a zná jej, dovolím si říct, asi každá žena. Pomocí cviku dámský klik posilujete prsní svaly, což my ženy oceníme, dále se zapojují ramenní svaly, tricepsy a také břišní svaly. Dámský klik může cvičit téměř každý, kdo netrpí bolestmi zad. Je to velmi oblíbený cvik.

Dámský klik

Kliky jsou jeden z nejstarších cviků a zná jej, dovolím si říct, asi každá žena. Pomocí cviku dámský klik posilujete prsní svaly, což my ženy oceníme, dále se zapojují ramenní svaly, tricepsy a také břišní svaly. Dámský klik může cvičit téměř každý, kdo netrpí bolestmi zad. Je to velmi oblíbený cvik.

Dámský klik nemá oproti tomu klasickému jiná pravidla. Je to prostě dřina a POZOR! není o počtu opakování, ale o správné technice.

Tento cvik dokáže stabilizovat lopatky, ramena i lokty. Dámský klik je velmi komplexní cvik. Všude se to hemží samou klikovací výzvou, ale pochybuji, že při opakování 50 a výše je pak cvik provedený technicky správně.

Takže za nás: jeden perfektní dámský klik je lepší než 10 špatných.

Jak na to vám poradí rády naše trenérky

Jak moc si dáte do těla?

  • Dámský klik s oporou o koleno – 49 procent
  • Klasické kliky – 64 procent 
  • kliky s dlaněmi opřenými o třeba lavičku – 41 procent

49% = vidíte, že náš dámský klik si nevede až tak špatně 🙂

Jak dělat dámský klik správně!

Jak na správný dámský klik
Jak na správný dámský klik

Jdeme na to: výchozí pozice je, že klečíme na kolenou a holeně máme opřené o zem, současně se opřeme o dlaně, vzdálenost by měla být na šířku ramen. Celé tělo by mělo být  rovině.

Důležité je nepropadat mezi lopatkami. Síla by měla vycházet z prsniho svalstva a ramen. Klikujeme opravdu pomalu, alespoň než se naučíme techniku a vnímáme to odkud síla vychází, uvědomujeme si svaly, které se zapojují.

Co je na kliku úžasné je to, že si sama můžete určit zatížení. A to tím, že zvolíte úhel podle vašich možností. Zlehčíte opřením o bednu, stupínek atd., nebo naopak ztížíte tím, že si kolena podložíte například balonem nebo BOSU.

Chyby při cviku dámský klik

Jak na to už víme. Chybičky si hlídejte: zadeček! Stejně jako u prkna i u kliku nevystrkujeme zadek nahoru, ale ani se neprohýbáme.

  • Hrudník je otevřený, žádné deformování, pokud se vám cvik zdá těžký prostě si ho přizpůsobte, tím co jsem vám řekla viz. výše.
  • Bříško máme zpevněné, toto si také hlídáme a postupně se vlastně učíme u více cviků.
  • Těsně než se dostanete úplně do nejnižší polohy zadržte dech, ono to člověk většinou  udělá automaticky.
  • Kliky děláme v rytmu, nikoliv trhaně, nebo škubem, sehrajte pohyb s dýcháním.

Ano, je toho celkem dost co se týče tohoto cviku, ale jen tak dosáhneme správného provedení, které je velmi důležité, ale nebojte dopracujeme se společně k ukázkovému dámskému kliku. 

Jdeme na to rytmicky

Jak že je to s dýcháním? Správné dýchání nám pomůže ke správné technice a zvládnutí cviku. Při pohybu dolů se plně nadechneme, dýchání nešidíme, s vracením se do polohy nahoru vydechujeme. Pokuste se naučit správně dýchat! Je to další bod, který když si můžete odškrtnout jako zvládnutý, máte z poloviny vyhráno.

Návod, jak si dámský klik udělat náročnější
Návod, jak si dámský klik udělat náročnější

Tip: Co třeba zkusit trénovat dechové cvičení? Nakonec to se vám bude hodit u každého cviku.

Kolik kliků zvládnu napoprvé…

Opatrnost je namístě, jelikož nechceme, aby jste si ublížila. Bolest zad při nesprávném provedení a větším počtu opakování není nic příjemného. Opět: pokud máte možnost, ať vás někdo natočí. Vy si tak budete moct projít všechny případné chyby, ke kterým došlo. Nebo se natočte na video sama 😉

Počet opakování u dámských kliků se doporučuje pro začátek na 5 až 10 s tím, že si dáte 3 série. Samozřejmě můžete začít zvyšovat počet, v případě, že vás druhý den nic nebolí a cítíte se dobře. Postupem času můžete vyzkoušet klasický klik, kdy se opět vrátíte na začátek, tedy 5 až 10 opakování.

Kolik zvládnete opakování cviku dámský klik?
Kolik zvládnete opakování cviku dámský klik?

Cvik dámský klik zapojte do tréninku cca dvakrát týdně společně s dalšími cviky na prsa.

Bonus: chcete mít krásný dekolt i v pokročilém věku? Cvičte tento cvik:

Cvičte doma před zrcadlem, je to jednoduché!

  • Vysunte dolní čelist dopředu co nejvíce to půjde, a povolte, opakujte cvik 15 krát.
  • Ruce si priložte na dekolt, přitom zakloníme hlavu a bradu taháme nahoru. V téhle pozici zůstaneme nejméně 10 vteřin a povolíme, cvik opakuje cca 10  krát.

Dalším pomocníkem jsou různé krémy na dekolt. Pomocí masáží se kůže z části vyhladí. Kosmetika pomůže 🙂

Nezapomeňte milé dámy, věk je jenom číslo!

Nechcete klikovat sama? :), navštivte naše fitness a zkusíme dámský klik společně.

close

🤞 Výzva 21 dní do emailu!

Přidejte se k nám a získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech s tipy a radami pro lepší život. Nespamujeme: kdykoli se můžete odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů pro detaily.

close

Výzva 21!

Přidejte se k nám!

Získáte 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech

Tipy a rady pro lepší život! Udržíte si tak motivaci pro zdravý životní styl.

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

Shopping Cart
Scroll to Top