fbpx

Jaké je ideální počasí na běhání “15x kardio běhání” 12/15

Počkám si na léto, to bude lepší počasí! 

Určit přesně jaké je vhodné počasí k běhu nelze. Každý má rád něco jiného a určité podmínky a co se počasí a klimatu tyče, ale nemůžeme říct, že by se striktně nedalo v nějakém ročním období běhat.

Proč na lepší počasí nečekat? Běhat se dá v každém ročním období

Krásné počasí je velká motivace jít si zaběhat. Co když ale krásné počasí prostě není?
Krásné počasí je velká motivace jít si zaběhat. Co když ale krásné počasí prostě není?

Vždy se jde přizpůsobit, více či méně se obléct, do batůžku si přidat více pití pokud je venku třeba 30 stupňů, právě zmíněné funkční prádlo a šusťákové větrovky jsou hezky skladné.

Ono v podstatě nikdy nevíte, kdy vás při běhu zastihne bouřka, nebo se zvedne vítr.

Zima je nejlepší na běhání!

Nejste si tím jistá? Hned vám povíme proč. V zimě se nepotíte, sice vyběhnout jen v kraťasech je super, ale ve 30 stupních a při běhu se zapotíte dvojnásob.

Ač se to nezdá, tak zima je vhodné počasí na běhání
Ač se to nezdá, tak zima je vhodné počasí na běhání

Optimální teplota pro běh je kolem 10 stupňů nad nulou. Na tom se shodneme i s jinými běžci. V zimě ještě nic venku nepoletuje ani nekvete, včetně pylu a dá se krásné volně dýchat.

Srandu zažijete i při vrstvení (viz náš článek oblečení na běh). Dvoje běžecké legíny, kraťasy s barevným motivem, dvě trička a zateplenou bundu. Outfit doplníte parádní čepkou a bude vymalováno.

Klesne výkonnost a intenzita běhu z vedra? V zimě toto téměř odpadává.

Zažijte srandu a blbněte, vrstvěte! V létě tahle možnost není:) Omluvenka pro vás? Jste oblečená do všeho teplého, co jste doma našla. Pokud tedy nemáte námi doporučené funkční prádlo, přece jen by bylo o pár vrstev méně.

Co bych ještě chtěla vypíchnout jako bonus při běhu v chladném zimním počasí:

Spálíte o trochu více kalorii než při pokojové teplotě. Tělo se musí prostě víc zahřívat!

Co můžete po běhu v mrazivém počasí udělat pro své tělo?

Dopřejte si saunu, horkou vanu a udělejte si grog. Na tohle všechno se můžete těšit jako odměnu.

Pokud se rozhodněte vyběhnout, to bude ta třešnička na dortu.

Běh v létě a jeho nebezpečí

Určitě musíme dodržovat pár jednoduchých pravidel, léto je specifické a nechcete si přece zahrávat se svým zdravím.

Ano, krásné počasí, sluníčko, horko to všechno nás vybízí k tomu vyběhnout na delší trasu.

Sluníčko je pro člověka energie a náboj. Ale! Sportování v parném horku má i svá negativa, opatrnost je na místě. Pojdme si přiblížit, co je důležité dodržovat, at si ten běh užijeme plnými doušky bez újmy na zdraví.

1) Dostatečný pitný režim

Ruku na srdce: většina z nás nemyslí na pitný režim ani v běžný den a stává se, že je tělo dehydratované. Vy sama to často ani nepoznáte. Avšak až vyběhnete, tělo vás upozorní.

Pitný režim je důležité dodržovat po celý den, jen před během se napít nestačí. V případě, že se napijete moc před během, zatížíte tím ledviny, které stejně vodu přefiltrují a vyloučí z těla ven.

Deficit tekutin a větší pohybová aktivita vede k přehřátí. Láhev pití  tedy mějte vždy s sebou a pijte průběžně.

Super volbou jsou iontové nápoje, doplníte jak vodu, tak určité množství energie a minerálních látek, které při zvýšeném pocení vylučuje tělo o to více.

2) Kdy půjdu běhat?

Správně načasovat rituál jménem běh je celkem důležitý bod. Super je, že víme minimálně na den dopředu, jaké bude počasí a proto plánování je snadné. Běžet v pravé poledne v létě, kdy nejvíce stupňů, není úplně nejlepší nápad.

Jaká je vhodná doba během dne

Ideální je běhat dopoledne, nebo k večeru a nejlépe ve stínu. Chcete přeci podat ten nejlepší výkon. Takový ranní běh vás dokáže skvěle nastartovat na celý den.

Ideální je běhat dopoledne, nebo k večeru a nejlépe ve stínu

Stereotyp je nuda a proto si občas udělejte změnu a změňte rutinu! Pokud běháte pouze ráno, 1x týdně si vyběhněte i k večeru. Určitě se vám bude i lépe spát.

3) Prostředí

Rozpálené asfaltové chodníky a centrum města, to rozhodně není ideální prostředí. Pokud pouze přebíháte, aby jste se dostala do přírody, je to v pořádku.  

Tyčinka po tréninku je super svačinka a proto je máme k dispozici i u nás ve fitness aurafit.cz.

Park, stromy a zeleň to dokáže dodat tu správnou energii a uvolnění pro tělo i mysl, běhání po cestičkách je více šetrnější pro vaše nohy a klouby.

Pokud máte možnost běhat v přírodě, je to ideální volba:)

Kdy tedy vyběhnete není podstatné, pokud se malinko přizpůsobíte počasí a prostředí. A budete s sebou mít dostatek tekutin, ale také vhodné oblečení. Jde to v podstatě opravdu za každého počasí.

Kdy vyběhnete není podstatné, pokud se malinko přizpůsobíte počasí
Kdy vyběhnete není podstatné, pokud se malinko přizpůsobíte počasí

Je na vás zvážit okolnosti a danou dobu pro běhání. Nikdy však nezapomeňte na nějakou maličkost na cestu.

Třeba proteinová tyčinka vám určitě přijde vhod. 

Vhodnou volbou je také shake protein, který Vám samozřejmě namíchá naše trenérka, vybrat si můžete z mnoha příchutí:)

close

🤞 Výzva 21 dní do emailu!

Přidejte se k nám a získejte postupně 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech s tipy a radami pro lepší život. Nespamujeme: kdykoli se můžete odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů pro detaily.

close

Výzva 21!

Přidejte se k nám!

Získáte 21 emailů ZDARMA ve 21 dnech

Tipy a rady pro lepší život! Udržíte si tak motivaci pro zdravý životní styl.

Nebudeme spamovat! Kdykoli se lze odhlásit viz Zásady ochrany osobních údajů.

Shopping Cart
Scroll to Top